به گزارش ایرنا، معاون نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان کشور در این مراسم گفت: در گذشته به موضوع آموزش زبانهای خارجی به عنوان یک امر بنیادین توجه نشده اما در سال های اخیر با تصویب سند ملی برنامه درسی تا حدودی این امر مورد توجه قرار گرفته است.
غلامرضا کیانی افزود: در سند ملی نیز در باره سن آموزش، ساعت و محتوای کتاب های درسی و نیز تربیت معلم نیاز به تغییر سیاستها و برنامه ریزی ها احساس می شود.
وی اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان بر اساس سند کلان معماری برنامه درسی، مدل شایستگی تهیه و برای تربیت معلمان در رشته زبان خارجی برنامه های مدون تدارک دیده شده است.
وی گفت: دانش آموختگان این دانشگاه به صورت مستقیم در مدارس شروع به فعالیت نمی کنند بلکه در صورت احراز شایستگی در آزمون های جامع حق ورود به مدرسه را می یابند که یکی از این شایستگی ها توانایی در زمینه زبان خارجی است که این کنترل کیفی کمک موثر در توانمندی معلمان دارد.
رئیس همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش آسیب شناسی آموزشی و مشخص شدن جایگاه زبانهای خارجی در کشور است.
مهیار علوی مقدم افزود: 350 چکیده مقاله به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی به دبیرخانه همایش ارسال شد که با بررسی توسط هیأت 20 نفره داوران 200 مقاله به عنوان مقالات برتر در مجموعه ای با عنوان 'همایش آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران' منتشر می شود.
وی اظهار کرد: آموزش و پیشرفت حرفه ای معلمان، کاربرد فناوری رایانه در آموزش و پرورش، تهیه مطالب درسی انگلیسی، تحلیل کلام، تاثیر ادبیات بر زیان فارسی و آموزش زبان فارسی و عربی موضوعات این مقاله ها را تشکیل می دهند.
علوی مقدم گفت: در این همایش 2 روزه نیز 100 سخنرانی، 20 نشست تخصصی، 2 کارگاه، یک میزگرد و سه نشست عمومی برگزار می شود.
وی افزود: محور این نشست ها آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در نظام آموزش و پرورش فعلی، نهادهای آموزش عالی، دانشگاه و آموزشگاه های خصوصی است.
نخستین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران نیز اردیبهشت ماه سال 1394 به مدت 2 روز در این دانشگاه برگزار شد.
دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که هزار و 300 دانشجو از این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7500/ 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.