سید جواد حسینی روز چهارشنبه در جمع اعضای شوراهای شهرها و روستاهای خراسان رضوی در مشهد افزود: البته هم اکنون انتخابات شوراها تا حدودی در مسیر واقع نگری در جریان است ولی باید آگاه بود که افراد صاحب تخصص به شوراها راه یابند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: راه رسیدن به توسعه پایدار در جامعه نظام شورایی است. شهر نیازهایی دارد که باید متخصصانی از مردم آن را شناخته و برای رفعشان اقدام کنند.
وی افزود: در مجموع از شش هزار و 136 مصوبه پارسال شوراهای شهری در خراسان رضوی 29 درصد مربوط به بخش عمرانی، 28 درصد اقتصادی، 20 درصد فرهنگی و بقیه اجتماعی می باشد و این چینش مصوبات بیانگر ورود شوراها در مسیر واقعی است.
حسینی انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی از لحاظ کمی و کیفی بی نظیر و بی بدیل توصیف و بیان کرد: مشارکت مردم همواره در جریان انتخابات مشارکتی واقعی و پایدار در مقابل مشارکت نمایشی و مقطعی است.
وی ادامه داد: در مجموع میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات 62 درصد و در خراسان رضوی 64 درصد و چنین میزان مشارکتی در دنیا کم نظیر است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: البته درصدی نیز در انتخابات مشارکت ندارند که باید با آگاهی بخشی، افزایش رضایتمندی و اعتماد زمینه مشارکت این قشر را نیز فراهم کرد.
وی افزود: تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات منجر به استمرار و استحکام پایه های نظام، افزایش قدرت نرم نظام، افزایش وفاق اجتماعی و افرایش آگاهیهای سیاسی می شود.
حسینی ادامه داد: در انتخابات رای مردم تعیین کننده صاحب قدرت است. باید قدر انتخابات را دانست زیرا جمهوریت نظام جز از مسیر انتخابات قابلیت تحقق ندارد و باید امور جامعه را به صورت نظام مند، تشکیلاتی و سازمان یافته به مردم سپرد.
وی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا بهترین راه سازمان یافتگی مردم برای دخالتشان در امور کشور است لذا این انتخابات باید پرشور و آگاهانه انجام شود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: همه چیز را از دولت خواستن و حجم دولت را گسترده کردن خطای راهبردی است که متاسفانه گرفتارش هستیم.
رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شوراها نباید دولتی شوند و کاهش اختیارات شوراها به نفع جامعه نیست.
غلامرضا بصیری پور بر لزوم کسب رضایت مردم از سوی شوراها تاکید و بیان کرد: نمایندگان مردم باید برای افزایش رفاه مردم تلاش کنند. البته نگاه دولت و دستگاههای اجرایی باید به شوراها رفاقتی و مشارکتی باشد زیرا دیدگاه رقابتی به جامعه ضربه می زند.
وی افزود: توجه به مسکن محرومان، راههای روستایی و رسیدگی و ایجاد رونق در روستاها به منظور جلوگیری از مهاجرت به شهرها باید از امور مورد توجه شوراهای شهر و روستا باشد.
439 نفر در 73 شورای شهر در سطح استان خراسان رضوی فعالیت می کنند. 35 هزار شورای اسلامی در سطح روستاها و بخشها و حدود 1400 شورای اسلامی شهری در سطح کشور دایر است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.