بهروز اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده قدرت دولت در برابر دولت های دیگر بوده و چگونگی پیروزی نامزدها ذائقه سیاسی آن جامعه را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: حیات یک جامعه به میزان مشارکت افراد در عرصه و تصمیم گیریهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن جامعه بستگی دارد و اگر این مشارکت کم باشد، جامعه پویا و سرزنده نخواهد بود.
وی گفت: جوامع در سایه مشارکت مردم به رشد و تعالی رسیده اند و تصور رشد و توسعه پایدار جامعه بدون مشارکت مردم سرابی بیش نیست و در جوامع مردم سالار انتخابات مهمترین عرصه حضور در صحنه تصمیم گیری برای تعیین حق سرنوشت خویش است.
اسدی افزود: با توجه به جایگاه افراد در جامعه اسلامی و ارتباط حقوق افراد با حقوق دیگران و همچنین به خاطر حفظ نظام اسلامی از خطرات و تهدیدات، شرکت در انتخابات و رای دادن یک وظیفه و تکلیف محسوب می شود.
وی اظهار کرد: افزایش بی اخلاقی و تهمت و تخریب موجب افزایش حس ناامیدی در جامعه و کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود لذا نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان برای حفظ منافع عمومی باید از اینگونه اقدام ها بپرهیزند و بدون هر گونه تخریب و سیاه نمایی به اعلام برنامه های خود بپردازند.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در بیش از یکصد شعبه اخذ رای شهرستان گناباد برگزار می شود.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.