سید جواد حسینی روز سه شنبه در مراسم نمادین نواختن 'زنگ سپاس معلم' به مناسبت آغاز هفته معلم در دبیرستان دخترانه نجمه مشهد افزود: معلم از دیدگاه قرآن کریم مرکز دانستن است و این کتاب آسمانی سه ملاک اصلی جهاد، تقوا و علم و دانش را برای انسانهای برتر تعیین کرده است.
وی ادامه داد: طی 55 سال پژوهش در کشور توسط اساتید دانشگاههای تهران، مردم ایران از بین دو هزار و 500 شغل مختلف معلمان را دارای بالاترین مرتبه و منزلت در اجتماع معرفی کردند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در تفکر مردم ایران و کتاب آسمانی قرآن کریم معلمان در ایران از جایگاه بالایی برخوردار هستند بنابراین بر این باوریم که هیچ جامعه ای از سطح معلمان خویش بالاتر نخواهد رفت.
وی افزود: معلمان میزان الحراره جوامع هستند و حرارت جامعه از معلمان و آموزگاران سرچشمه می گیرد. در ایران مدرسه نیز به عنوان جعبه سیاه جامعه شناخته می شود و برای اطلاع از آینده می توان به مدارس رجوع کرد.
حسینی ادامه داد: مدرسه مهمترین رکن در جامعه است و معلمان نیز در عمق مدرسه مهمترین نقش را دارند.
وی در ادامه همچنین گفت: مشارکت خراسانیها در انتخابات دو درصد بالاتر از میانگین کشور است و از ابتدای انقلاب تاکنون مشارکت خراسانیها در انتخابات 64 درصد بوده که نسبت به کشور دو درصد بالاتر است.
معاون استاندار خراسان رضوی انتخابات را محصول اصلی انقلاب اسلامی توصیف و بیان کرد: شعار انقلاب اسلامی ایران استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است که تمام آنها در کلمه 'جمهوری اسلامی' نهفته است.
وی افزود: هر نظام سیاسی دارای شکل و محتوا می باشد که شکل انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی بوده و محتوای آن قانون اساسی است.
حسینی ادامه داد: در شکل نظام سیاسی ایران جمهوریت و اسلامیت قرار دارد که جمهوریت تنها با انتخابات قابل تحقق است زیرا معتقدیم این مردم هستند که نظام را تشکیل می دهند.
وی گفت: مشارکت مردم در قانون اساسی در سه سطح کلان، میانین و خرد قرار دارد. انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان، رفراندوم قانون اساسی و رفراندوم جمهوری اسلامی از جمله مشارکت مردم در سطح کلان است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: 40 هزار نفر روز 29 اردیبهشت جاری در قالب انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخاب می شوند. انتخابات شورای شهر و روستا و سازمانهای مردم نهاد منجمله مشارکتهای مردم در قانون اساسی هستند.
وی ادامه داد: رکن نظام جمهوری اسلامی ایران 'مردم پایه' است زیرا نفر نخست کشور، رئیس جمهوری، مجلس و تشکلهای غیردولتی و سیاسی توسط مردم انتخاب می شوند.
حسینی گفت: 29 اردیبهشت جاری هر سه سطح کلان، میانین و خرد در انتخابات اتفاق می افتد. از ابتدای انقلاب تاکنون 34 انتخابات با حضور گسترده مردم برگزار شده که در مجموع مشارکت 62 درصد بوده است.
وی افزود: انتخابات از دو جهت کمیت و کیفیت مورد توجه است و سازمانهای مردم نهاد وظیفه دارند تا شور انتخاباتی را در بین مردم ایجاد کنند. نظر مردم با یک مناظره نباید تغییر کند بلکه سازمانهای مردم نهاد وظیفه دارند به انتخاب مردم و جامعه کیفیت ببخشند.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد همگرایی، رفاه، شور سیاسی، بیمه کردن جامعه در مقابل حوادث بیرونی و میل به فعالیتهای تشکیلاتی اثرات انتخابات در جوامع است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد نیز در این مراسم گفت: معلم انسانی است که مسئولیت نسلی از جامعه را بر عهده دارد. این نسل از جامعه می تواند موجب توسعه کشور شود.
علی رکنی ادامه داد: معلمی با بر انگیخته شدن نخستین پیامبر آغاز شد همانطور که پیامبر اسلامی خود را معلمی برانگیخته شده از جانب خداوند می دانست.
وی اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه های ارزشمند کشور هستند و باید با تلاش و کوشش در جامعه نقش آفرینی کنند و قدر معلمان خود را بدانند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.