به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: پارسال هشت هزار معتاد در سطح استان جمع آوری و تحت پوشش خدمات مختلف قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه امروزه در دنیا توزیع و مصرف مواد مخدر 2.5 برابر و تنوع آن از 10 نوع به 700 مورد افزایش یافته است، افزود : 32 درصد مواد مخدر در مرزها کشف می شود و در سال 95 کشفیات در مرزها 15 درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.
معاون استاندار با بیان اینکه افغانستان 6 هزار تن تولید مواد مخدر دارد، گفت : سعی شده مرزها به خوبی کنترل شود و در خراسان رضوی وضعیت مرزها از شرایط خوبی برخوردار است.
حسینی با اشاره به وضعیت اعتیاد و اینکه پیشگیری از مهمترین مباحث است ، افزود: در حوزه پیشگیری از مواد مخدر دولت اقدامات بسیار خوبی را به انجام رسانده است .
وی گفت :در سال 1395 چهل درصد خدمات پیشگیرانه افزایش یافته و این یک ضرورت است زیرا 350 هزار میلیارد ریال هزینه مبارزه با مواد مخدر است و از سویی در درمان هم خیلی نمی توان امید داشت.
وی اظهار کرد : در این دولت سه کتاب به منظور آگاه سازی و پیشگیری تدوین شده است که در آموزش و پرورش به دانش آموزان تدریس شود.
معاون استانداری خراسان رضوی افزود : اگر چه از سال 1389 قانون جمع آوری و درمان معتادین متجاهر تصویب شد اما تا سال 92 بیش از 3 هزار نفر جمع آوری وتحت پوشش قرار نگرفتند این در حالی است که در دولت تدبیر وامید فقط در مشهد نزدیک به 8 هزار معتاد جمع آوری و تحت پوشش قرار گرفتند.
حسینی تعداد سازمان های مردم نهاتد حاشیه شهر مشهد را 120 سمن ذکر کرد و افزود: در استان 131 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان شکل گرفته است و خانه جوانان استان در 18 اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد.
معاون استاندار با اشاره به اینکه در حاشیه شهر هشت مرکز کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی شده است، افزود: 16 تشکل در حوزه پیشگیری در حاشیه شهر فعال شده اند و به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی 20 پایگاه سلامت اجتماعی راه اندازی شده که هشت پایگاه آن در حاشیه شهر مشهد شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: 135 تیم اجتماع محور در مناطق پرخطر و به ویژه حاشیه شهر مشهد به ارائه خدمات می پردازند و 337 مرکز درمان سرپایی، 16 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است که همه این اقدامات با رویکرد پیشگیری و درمان مصرف سوء مواد مخدر است.
سال گذشته 618 جلسه در راستای هماهنگی های لازم در خصوص پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر در استان خراسان رضوی برگزار شده است.
1906/6012 خبرنگار: فاطمه یوسفی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.