جواد پورجاهد روز دوشنبه در مراسم پایانی این جشنواره در سبزوار افزود: همچنین
دانش آموزان شهرستان نیشابور با 18 عنوان و ناحیه چهار مشهد با هفت عنوان به ترتیب رتبه های دوم و سوم این جشنواره را از آن خود کردند.
وی ادامه داد: ششمین در مجموع هشت هزار و 123 اثر از 32 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش خراسان رضوی به دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم ارائه و توسط 11 داور ارزیابی شد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این جشنواره در سه محور خلاقیت، ابتکارات و همیاران پیشگیری در رشته های مقاله، انشانویسی، ابتکارات، ایده پردازی، نرم افزار، نقاشی و قصه گویی برگزار شد.
وی ایجاد نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، ترویج شیوه های زندگی سالم، جلوگیری از رفتارهای پرخطر و آسیبهای اجتماعی نوجوانان و تعالی استعدادهای دانش آموزان را از اهداف این جشنواره برشمرد.
او افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی در طی سال جشنواره های مختلفی به منظور ترویج زندگی سالم، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، آموزش خودمراقبتی و توانمند شدن مهارتهای دانش آموزان برگزار می کند.
وی با اشاره به موضوع سلامت دانش آموزان گفت: همه دانش آموزان پایه چهارم و هفتم در خراسان رضوی شناسنامه سلامت الکترونیک دارند و 10 درصد دانش آموزان نیز سفیران سلامت هستند.
پورجاهد افزود: با اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان در خراسان رضوی میزان پوشش آسیبهای اجتماعی از 20 به 40 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: سرانه فضای ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی 12،5 سانتیمتر است که حدود پنج سانتیمتر از میانگین کشوری پایین تر است که با تکمیل طرحهای در دست اجرا شامل 26 استخر و 43 سالن ورزشی این مشکل برطرف می شود.
در این مراسم از دانش آموزان برگزیده ششمین جشنواره نوجوان سالم تقدیر شد.
یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: محمد مهرنیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8145/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.