حسین اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال 1393 تاکنون یک میلیون جلد کتاب از سوی نهاد کتابخانه های عمومی برای ایستگاه های مطالعه در خراسان رضوی ارسال شده که از این تعداد تنها 130 هزار جلد آن باقی مانده است.
وی ادامه داد: استفاده و به امانت گرفتن کتابهای موجود در ایستگاههای مطالعه برای عموم آزاد است ولی شهروندان یا باید ظرف مدت 15 روز کتابهای امانتی را به یکی از ایستگاههای مطاله تحویل دهند و یا با واریز مبلغ 20 هزار ریال به حساب نهاد کتابخانه های عمومی آن کتاب را خریداری کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به زائرپذیری مشهد اشاره و بیان کرد: بخش اعظم کتابهای موجود در ایستگاهها مطالعه به شهرها و استانهای دیگر برده می شود.
وی گفت: 48 ایستگاه مطالعه در خراسان رضوی فعال می باشد که 30 سازه از این تعداد مروبط به شهر مشهد است. 18 ایستگاه دیگر نیز در شهرستانهای تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، سبزوار، طرقبه شاندیز، کاشمر و قوچان فعال است.
اکبری افزود: همچنین 2 کتابخانه سیار به روستائیان در سطح خراسان رضوی خدمات فرهنگی ارائه می دهند.
وی ادامه داد: بزرگترین کتابخانه کانتینری کشور نیز با 12 هزار جلد کتاب در شهرستان مشهد به پنج روستا خدمت رسانی می کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: همچنین یک باب کتابخانه سیار به صورت کامیونت با چهار هزار جلد نسخه کتاب در شهرستان تایباد به 11 روستا خدمت فرهنگی ارائه می دهد.
115 کتابخانه نهادی و 88 کتابخانه مشارکتی در استان شش میلیون نفری خراسان رضوی فعال است که 50 باب آن در مشهد استقرار دارد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.