محمود احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 60 میلیون دلار از این حجم صادرات مربوط به تعاونیهای مرزنشین است که علاوه بر ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهرها موجب ارتقا معیشت و سطح زندگی ساکنان آن مناطق نیز شده است.
وی مقصد صادرات تولیدات تعاونیهای خراسان رضوی را کشورهای آمریکای لاتین، حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و افغانستان ذکر و بیان کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته کشورهای آمریکای لاتین مهمترین مقصد صادرات تعاونیهای این استان هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیشتر تولیدات تعاونیها را شامل مواد خوراکی، محصولات کشاورزی و صنایع غیرفلزی ذکر و بیان کرد: این کالاها به لحاظ کیفیت توانسته نظر مشتریان بین المللی را جلب کند.

* ایجاد حدود 6 هزار شغل توسط شرکتهای تعاونیها
وی ادامه داد: تا پایان سال 1395 تعداد هشت هزار و 721 تعاونی در خراسان رضوی ثبت شد. تعاونیهای استان علاوه بر موفقیت در حوزه صادرات توانسته اند پنج هزار و 900 شغل جدید به صورت مستقیم ایجاد کنند.
احمدی به ظرفیتهای گوناگون خراسان رضوی برای ایجاد تعاونی اشاره و بیان کرد: این استان در ثبت تعاونی رتبه دوم کشور را دارد که بیش از 80 درصد آنها فعالیت مداوم دارند.
وی گفت: از مجموع تعاونیهای فعال در خراسان رضوی 30.4 درصد آنها در بخش صنایع، 34 درصد در بخش کشاورزی و 35.6 درصد در بخش خدمات فعالیت دارند. خراسان رضوی در مورد فعالیت تعاونیها در بخش کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در ماه نخست امسال نیز 124 تعاونی در استان به ثبت رسید.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسن کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.