به همین مناسبت نقاره های بارگاه منور رضوی در شب میلاد حضرت امام حسین (‌ع ) به صدا درآمد و همه اماکن متبرکه آذین بندی شده و نور ساطع شده از آنها، درخشش گنبد طلا و صحن بارگاه حضرت رضا (ع) را فزونی بخشیده بود.
امروز نیز فضای حرم مطهر مملو از عطر گل و بوی عود بود و خادمان بارگاه منور رضوی با شربت و شیرینی از زائران پذیرایی کردند.
صدای شور و شادمانی از هر گوشه از حرم مطهر شنیده می شد و ذاکران و مدیحه سرایان به مولودی خوانی پرداخته و نشاط معنوی را در سراسر حرم حاکم کرده بودند.
مراسم محوری جشن میلاد امام حسین (ع) قبل از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی (ره) با شعرخوانی و مدیحه سرایی ذاکران آغاز شد و در ادامه یکی از سخنرانان بارگاه منور رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت.
حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت امام حسین (ع) گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) چهار ویژگی را در اوج داشتند که شامل شرافت، کرامت، پیروی از احکام قرآنی و داشتن صورت نورانی بود.
وی بیان کرد: امام حسین (ع) را مصباح الهدی می نامند از آن جهت که آن حضرت اسلام را در شرایط سختی نجات داد و در واقعه عاشورا راه نجات بشریت از ظلم را برای جهانیان ترسیم کرد.
وی اظهار کرد: تلاش برای ایجاد عدالت اجتماعی و مبارزه با ظلم رسالت همه انبیاء الهی است و امام حسین (ع) در واقعه عاشورا مبارزه با بی عدالتی و دعوت بشر به برقراری عدل را در مرتبه اولی به منصه ظهور رسانیدند.
حضرت امام حسین (‌ع ) در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری دیده به جهان گشودند.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.