علی آبیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صندوق کارآفرینی امید به عنوان تنها مجموعه حامی کسب و کارهای خرد و کوچک در کشور، دانش آموختگان دانشگاهی، آموزش دیدگان فنی و حرفه ای، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری و افراد صاحب ایده و توانمند را برای انبوه سازی محصولات حمایت می کند.
وی اظهار کرد: در این راستا پارسال 486 میلیارد ریال تسهیلات در شهرهای مختلف این استان پرداخت شده که 39 درصد در بخش صنعت، 31 درصد در بخش کشاورزی و 30 درصد در بخش خدمات بوده است.
وی گفت: 140 فقره از تسهیلات مزبور در حوزه مشاغل خانگی، یک هزار و 514 فقره در حوزه خویش فرمایی و 277 فقره در حوزه کارفرمایی و کارآفرینی پرداخت شده است.
مدیر صندوق کار آفرینی امید با بیان اینکه این صندوق علاوه بر اشتغال در زمینه ازدواج نیز تسهیلات پرداخت می کند افزود: این صندوق در سال گذشته یک هزار و 304 فقره تسهیلات ازدواج در مجموع به مبلغ 130 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی با اشاره به طرح یک روستا - یک محصول اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال در روستاهای استان 27 فقره تسهیلات نسبت به ظرفیت های موجود در روستا که اغلب در زمینه های تولید پوشاک و پرورش شترمرغ بوده پرداخت شده است.
وی گفت: این تسهیلات در روستاهای مناطق محروم و مرزی بدون کارمزد است و هفت فقره تسهیلات در این زمینه به مبلغ 64 میلیارد ریال برای 19 طرح پرداخت شده است.
مدیرصندوق کارآفرینی امید با توجه به جایگاه کسب و کارهای خرد و کوچک در استحکام زیر ساخت های اقتصادی بزرگ خاطر نشان کرد: کسب و کارهای کوچک و توسعه همه جانبه آن، زیر ساخت های اقتصادی و ظرفیت برای صنایع بزرگتر در بخش های اقتصادی مختلف ایجاد خواهد کرد.
صندوق کارآفرینی امید با تصویب هیات دولت در سال 1385 و بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کار تاسیس شد.
دولت از طریق این صندوق با منابع مالی خرد از تولیدات بخش خصوصی در زمینه اشتغال حمایت می کند. صندوق کارآفرینی امید 31 شعبه در کشور دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به آدرس telegram.me/irnamashhad نیز برای دسترسی و دریافت سریع و فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.