به گزارش ایرنا، این دوره از مسابقات که همچون سال‌های گذشته به مدت یک روز در گود طبیعی روستای رهورد از توابع بخش مرزی باجگیران قوچان برگزار شد و چوخه کاران استان های خراسان رضوی، شمالی ، گلستان و تهران با یکدیگر به رقابت پرداختند .
این مسابقات در پنج وزن 66 کیلوگرم با 82 نفر، وزن 74 کیلوگرم با 79 نفر ، وزن 84 کیلوگرم با 34 نفر ، وزن 96 کیلوگرم با 24 نفر و وزن 96+ کیلوگرم با 15 نفر از شهرستان‌های شیروان ، فاروج ، بجنورد ، آشخانه ، مانه و سملقان ، چناران ، اسفراین ، مشهد ، تربت‌جام ، تربت‌حیدریه ، تهران ، درگز ، تایباد ، گلستان ،کلات ، بردسکن ، قوچان و تیم مرزبانی ناجا برگزار شد.
در قسمت تیمی این رقابتها، به ترتیب تیم‌های شهرداری قوچان ، بسیج مقاومت قوچان و مرزبانی ناجا مقام اول تا سوم را کسب کردند و در قسمت انفرادی در وزن 66 کیلوگرم مسعود حسنلو مقام اول ، طاهر شعبانی ، مقام دوم و خانی مقام سوم را کسب کرد .
در وزن 74 کیلوگرم ابراهیم ولیان مقام اول ، حیدر زحمتکش مقام دوم و علی شاهوردیان مقام سوم را از آن خود کرد .
در وزن 84 کیلوگرم مرتضی احدی شد؛ الیاس علی اکبری مقام دوم را به دست آورد و امیر تیزتک بر سکوی سوم ایستاد.
در وزن 96 کیلوگرم مجتبی زمانی مقام اول ، قاسم احدی مقام دوم و حیدر عزیزی مقام سوم را کسب و در .زن به اضافه 96 عباس نیک‌سرشت مقام اول ، احمد میرزا پور مقام دوم و حسن ثانی حائز مقام سوم شد .
چوخه واژه‌ای کردی به معنی شنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شال سفیدرنگی محکم می‌کنند.
ورزش کشتی با چوخه از گذشته در بین مردم کرد شمال خراسان[مرسوم بوده است .
قوچان در 125 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد
7501/6012 خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.