به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نشست تخصصی وزرای امور زنان کشور های اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: در همین زمینه رتبه طلاق خراسان رضوی در سطح کشور،‌ از سوم در سال 94 به رتبه هشتم در سال 95 رسیده است.
وی یادآور شد: همکاری نهادهای دولتی، دستگاه قضا و سازمان های مردم نهاد می تواند زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در خصوص زنان را بیش از گذشته فراهم کند.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی گسترده ای باید در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه نهاد خوانده انجام شود.
وی در خصوص اجرای برنامه های مشهد 2017 نیز خاطر نشان کرد: برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام به صورت منظم در حال پیگیری است و در روزهای اخیر مشهد مقدس کانون رفت و آمد دانشمندان، مسئولان اجرایی، وزرا و شهرداران مختلف جهان اسلام بوده است.
کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد و مراسم رسمی آغاز این رویداد پنجم بهمن ماه سال گذشته با حضور بیش از 250 میهمان خارجی از کشورهای اسلامی برگزار شد.
نشست تخصصی وزیران امور زنان برخی کشورهای اسلامی که امروز در مشهد آغاز شده فردا به کار خود پایان می دهد.
در این نشست که با عنوان 'سیاستگذاری اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی، الزامات و بایسته ها' برگزار در حالی برگزاری است، وزیران مرتبط با حوزه زنان از کشورهای ترکیه، اندونزی، آذربایجان، موریتانی، افغانستان، عراق، بنگلادش، سوریه، پاکستان و نیجریه حضور دارند.
این نشست از جمله برنامه هایی است که به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان همکاری اسلامی (آیسسکو) و با مشارکت وزارت امورخارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف ایران، اداره کل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در حال برگزاری است.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.