محمود واحدیان روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه افق طرح هادی 10 ساله است، افزود: در برخی از روستاهای شهرستان مدت اعتبار نقشه تمام ‌شده و در حال بازنگری برای رفع مشکلات احتمالی هستیم.
وی اضافه کرد: از 24 روستای بالای 20 خانوار در خلیل‌آباد در 14 روستا طرح هادی اجراشده و این طرح در روستاهای دیگر بر اساس تعداد جمعیت در حال اجرا ست.
به گفته او طرح هادی 14 روستا بااعتباری بالغ‌بر 52 میلییارد ریال اجراشده که از این میزان 21 میلیارد ریال در چهار سال اخیر تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه فاز مرحله اول طرح هادی در اکثر روستاها اجراشده و در برخی روستاها نیز مرحله دوم شامل جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی، زیرسازی و آسفالت آن‌هم اجراشده است؛ افزود: دولت اعتبارات عمرانی را به‌صورت قیر تخصیص داده که 70 درصد قیرهای رایگانی که بنیاد مسکن در اختیار دهیاری‌ها قرارداد، در روستاهای تکمار، مهدی‌آباد، جعفرآباد، شوراب و کاهه بوده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خلیل‌آباد بابیان اینکه از سال 84 بحث مقام سازی روستاها کلید زده شد، خاطرنشان کرد: سه هزار و 100 فقره وام مسکن روستایی به متقاضیان در شهرستان خلیل‌آباد پرداخت‌ شده که از این میزان قریب به 420 فقره مربوط به دولت یازدهم بوده است.
وی یکی از وظایف اصلی بنیاد مسکن را سنددار کردن اماکن روستایی برای تثبیت مالکیت دانست و اظهار کرد: اکثر سندهای روستایی به‌صورت قولنامه‌ای است که با همکاری اداره ثبت‌اسناد حدود شش هزار و 200 جلد سند شش‌دانگ برای شهرستان خلیل‌آباد صادرشده که هزار و 100 جلد سند مربوط به چهار سال اخیر بوده است.
واحدیان بابیان اینکه70 درصد بافت مسکونی روستایی نیازمند مقاوم‌سازی است ؛ یادآور شد: باید با همکاری مردم و بانک‌های عامل این میزان کاهش یابد.
وی افزود: به هر میزان که مراجعه جهت مقاوم‌سازی باشد پاسخگو هستیم و مشکلی به جهت سقف اعتبارات مقاوم‌سازی وجود ندارد.
واحدیان تصریح کرد: با توجه به زلزله‌های اخیر که در منطقه فریمان و مشهد رخ داد مردم باید بحث مقام سازی منازل خود را جدی بگیرند و جهت اخذ وام مسکن و مقاوم‌سازی مسکن به بنیاد مسکن مراجعه کنند.
خلیل آباد در فاصله 242 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6012/7497 خبرنگار: لیلا قرائی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.