به گزارش ایرنا این مدیران از بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا 2 به عنوان بزرگترین مرکز درمانی شرق کشور، دانشکده داروسازی مشهد با رویکرد اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از توان بومی، بیمارستان آماده بهره برداری فوق تخصصی کودکان اکبر و پروژه در حال ساخت مرکز گسترش مراقبت های اولیه سلامت (PHD) بازدید کردند.
مدیر کل دیوان محاسبات، اطلاعات، تعزیرات و حراست از جمله مسئولانی هستند که دراین بازدید شرکت داشته اند.
مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بازدید از طرحهای عمرانی اظهار کرد: بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا 2 به عنوان بزرگترین پروژه ملی در شرق کشور به طور جامع در 9 طبقه و در فضایی به مساحت 52 هزار متر مربع طراحی و ساخته شده است.
علی رحیمی افزود: این بیمارستان با دارا بودن بخش های مراقبت های ویژه، دارای 29 اتاق عمل است و به عنوان پیشرفته ترین مرکز درمانی شهر مشهد محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: بیمارستان امام رضا 2 دارای بخش هایی همچون جراحی عمومی، ارتوپدی، ارولوژی، قلب و آنژیوگرافی، بیماریهای قلب اطفال، جراحی قلب باز، پوست، زنان، سی.تی.اسکن ،ام. آر.آی ، ماموگرافی، رادیولوژی و پزشکی هسته ای است.
وی گفت: دانشکده داروسازی با محوریت اقتصاد مقاومتی در زیر بنای 18 هزار متر مربع در قالب 13 کلاس درس، 40 آزمایشگاه، چهار سایت کامپیوتر، ساختمان های مستقل اداری و آموزشی در مدت کمتر از یک سال بر اساس آخرین استانداردها، احداث شده است.
رحیمی بیان کرد: این طرح با صرفه جویی 12 درصدی و با هزینه 294 میلیارد ریال در سال گذشته به بهره برداری رسید.
مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بازدید از بیمارستان فوق تخصصی اکبر گفت: این بیمارستان 250 تختخوابی که بزرگترین و مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال شمال شرق کشور به شمار می رود، با کمک خیرین در مشهد احداث شده است.
رحیمی افزود: این بیمارستان در فضایی به مساحت 10 هکتار و زیر بنای 22 هزار متر مربع در شش طبقه در شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد احداث شده است.
به گفته وی، بیمارستان اکبر با هزینه 500 میلیارد ریال احداث شده و بنیاد خیریه سرور 300 میلیارد ریال از این هزینه را پرداخت کرده و سهم وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در احداث آن 200 میلیارد ریال بوده است.
وی در در خصوص مرکز در حال احداث PHD در مشهد بیان کرد: عملیات احداث مرکز گسترش سلامت با زیربنای 24 هزار متر مربع در 9 طبقه در سال گذشته آغاز شده است.
به گفته وی؛ این مجتمع شامل چندین کلاس، بخشهای اداری، آمفی تئاتر، سالن همایش، رستوران، کافی شاپ، مهمانسرا و بخش های خدماتی است.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت در کشور نامگذاری شده است.
3027/6012خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده:‌علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.