به گزارش ایرنا، احمد برادران روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت در این شهرستان افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه توسعه خدمات بهداشت ودرمان، گسترش پایگاه های اورژانس هوایی در مناطق محروم است.
وی با بیان اینکه نوزدهمین پایگاه اورژانس هوایی کشور در سبزوار در حال ارائه خدمت است، گفت: این پایگاه تا شعاع 150 کیلومتری از شهرستان را تحت پوشش دارد و به بیماران ارائه خدمت می کند.
برادران عنوان کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، این پایگاه هوایی تاکنون با انجام بیش از 101 سورتی پرواز به بیش از 318 بیمار نیازمند ارائه خدمت کرده است.
وی با بیان اینکه خدمات حوزه بهداشت و درمان در کشور قابل دید و در دسترس مردم است، افزود: برخی افراد همین خدمات روشن و واضح را زیر سوال می برند و نسبت به آن سیاه نمایی می کنند.
برادران یادآورشد: رسانه ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان دارند و نباید اجازه داد برخی جریانات با سیاه نمایی خدمات ارزشمند دولت در این حوزه را زیر سوال ببرند.
وی با اشاره به بهره مندی حدود 300 هزار نفر از پرونده الکترونیک سلامت در سبزوار اظهارکرد: حدود 73 هزار نفر از جمعیت این شهرستان از نعمت بیمه سلامت در مدت سه سال کذشته بهره مند شدند.
برادران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین خدمت دولت در شهرستان سبزوار تجهیز و راه اندازی 2 بخش روان و پزشکی هسته ای با اعتبار 36 میلیارد ریال در محل بیمارستان واسعی سبزوار است.
وی عنوان کرد: کسب مجوز رشته دستیارتخصصی اطفال در سال گذشته در این دانشگاه گام مهمی در آموزش پزشکان متخصص است و هم اکنون چهار دانشجو در این رشته در حال تحصیل هستند.
برادارن گفت: با اجرای طح تحول نظام سلامت در این منطقه میزان پرداختی از بیماران از 23 درصد به 6 درصد کاهش یافته است.
شهرستان سبزوار دارای چهار بیمارستان، 193 خانه بهداشتی درمانی و پنج مرکز جامع سلامت است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500/6012خبرنگار: جواد پورسخاوت** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.