منصور برغمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در حالی که پیش از این تنها 30 هزار مترمربع از زمینهای سبزوار زیر کشت گلخانه ای قرار داشت این میزان هم اینک به 50 هزار مترمربع افزایش یافته است.
وی به تاکید وزارت جهاد کشاورزی بر توسعه کشتهای گلخانه ای اشاره و بیان کرد: پارسال در همین چارچوب 180 میلیارد ریال تسهیلات در سبزوار تخصیص یافت که از این میزان 22 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: هم اینک 2 هزار و 500 هکتار از زمینهای این شهرستان زیر پوشش آبیاری کم فشار و تحت فشار قرار دارد.
وی افزود: با پیگیریهای انجام شده برای 70 حلقه چاه و سه هزار هکتار از زمینهای کشاورزی سبزوار نیز پرونده آبیاری تحت فشار و کم فشار تشکیل شد که امید است با اختصاص تسهیلات این طرح امسال اجرایی شود.
برغمدی ادامه داد: در صورت اجرای این طرح میزان اجرای طرح آبیاری کم فشار و تحت فشار در سبزوار به بیش از پنج هزار و 500 هکتار می رسد.
وی گفت: پارسال در 9 هزار هکتار زمین کشاورزی سبزوار طرحهای کم خاک ورزی، کشتهای حفاظتی و تسطیح زمین انجام شد. اجرای این طرحها سبب افزایش بهره وری، کاهش میزان مصرف آب و هزینه های تولید کشاورزی می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: پارسال 38 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تجهیزات مکانیزاسیون به این شهرستان اختصاص یافت که حدود 80 درصد آن جذب شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
شهرستان سبزوار دارای 54 هزار هکتار زمین زراعی و 19 هزار هکتار عرصه باغی است که حدود 20 هزار بهره بردار در آن فعالیت می کنند.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.