حسن حسینی روز دوشنبه در نشست شورای اداری قوچان افزود : شورای پول و اعتبار بانک‌ها را موظف به دریافت سود 18 درصدی از تسهیلات و پرداخت سود 16 درصدی کرده است .
وی یکی از خواسته‌های دولت یازدهم را رسیدن به اشتغال و تولید دانست و افزود : توسعه اقتصادی و اجتماعی دو پدیده لازم و ملزوم یکدیگر ند که می‌تواند رشد فرهنگی را به دنبال داشته باشد .
نایب‌رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران یکی از الزامات توسعه اقتصادی را توسعه در بخش خصوصی دانست و اظهار کرد : متأسفانه اقتصاد کشور حول سه محور بانک ، نفت و دولت می‌چرخد که 80 درصد اقتصاد دولتی نیز به نفت وابسته است .
وی ادامه داد : برای بیرون آمدن از وابستگی به فروش نفت و داشتن اقتصادی مستقل باید بخش خصوصی ، توانمندی در پرداخت حق و حقوق دولت در حوزه‌هایی نظیر مالیات و تأمین اجتماعی را داشته باشد.
حسینی، اشتغال را یکی از دغدغه‌های همه اقشار جامعه اعلام و تأکید کرد : 3.5 میلیون تحصیل‌کرده جویای کار در کشور هستند که اگر فکر درستی برای اشتغال آنان نشود به هشت میلیون نفر خواهند رسید که این مشکل موجب عوارض و آسیب‌های اجتماعی می‌شود .
وی بابیان اینکه برای رشد اقتصادی باید دیوان‌سالاری و بوروکراسی اداری کاهش یابد، گفت : استان‌ها، دارای اختیارات لازم نیستند و بارها خواستار افزایش اختیارات استانداران و فرمانداران بوده‌ایم .
وی با یادآوری این مطلب که در سال 92 به‌طور متوسط برای هر تن کالای وارداتی 237 دلار بیشتر پرداخت می‌کردیم افزود : در سال گذشته 33 میلیون و 392 هزار تن واردات انجام‌شده که با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود 30 هزار میلیارد تومان واردکنندگان هزینه کمتری پرداخت کرده‌اند .
قوچان به مرکزیت شهری به همین نام از شهرستان‌های شمالی استان خراسان رضوی است که بیش از 180 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 145 کیلومتری مشهد واقع شده است.
6012/7501 خبرنگار: حبیبه احسنی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.