به گزارش ایرنا، حسین محمودی روز دوشنبه در دومین نشست هم اندیشی نمایندگان ورزش دستگاههای اجرایی استان خراسان رضوی گفت: این نشستها به منظور هم افزایی و هماهنگی و همچنین شناسایی نیاز دستگاه های اجرایی در بخش ورزش به ویژه رشته های جودو، جوجیتسو و کوراش با همت کمیته ارگان های هیات برنامه ریزی شده است.
وی با تاکید بر تداوم برگزاری این نشستها اظهار کرد: با برقراری این تعاملات می توان ضمن آشنایی با توانمندی ها و ظرفیتهای سخت افزاری ارگانهای مختلف درحوزه ورزش و افزایش تعاملات بین دستگاهی، استفاده بهینه تری اط ظرفیت موجود انجام داد.
رییس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی با تقدیر از حضور نمایندگان،اداره کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری، مرزبانی، ناجا، سپاه، نیروی هوایی، نیروی زمینی ارتش، سازمان همیاری شهرداری های استان در این نشست ادامه داد: هریک از دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای نظامی و بخش مدیریت شهری و روستایی می توانند نقش موثری در توسعه ورزش و نهادینه کردن این امر در بین مخاطبان و کارکنان خود در جهت تندرستی و طراوت هرچه بیشتر در جامعه داشته باشند.
وی افزود: از آنجایی که اکثر قهرمانان و نخبگان ورزشی پرورش یافته روستاها و حواشی شهرها هستند و شهرهای و مناطق مختلف استان از این حیث از شرایط خوبی برخوردار است، با همت نهادهای مرتبط در بخش روستایی، می توان با برنامه ریزی و استفاده از توان فنی و تخصصی هیات جودو استان، زمینه های لازم برای استفاده بهینه از سالن ها و امکانات ورزشی موجود در روستاها که اغلب با هزینه های بالایی توسط دولت ایجاد شده و بسیاری از آنها نیز در حال تخریب و بلا استفاده مانده اند، فراهم شود.
محمودی به وجود ظرفیتهای مطلوب موجود در نهادهای نظامی استان در رشته جودو اشاره کرد و افزود: رشته جودو و دفاع شخصی به عنوان الویت در نهادهای نظامی چون ناجا، سپاه و مرزبانی است و همین امرظرفیت خوبی است که باید برای توسعه و استفاده بهینه از آن برنامه ریزی کرد.
وی بیان کرد: یکی از اساسی ترین ضرورت های کمیته ارگان های هیات استان، همگرایی و همسوسازی ارگانهای مختلف در بخش ورزش به ویژه در رشته پر طرفدار و جذاب جودو است که این آمادگی برای ارائه خدمات مختلف از سوی هیات به ارگانها در بخش آموزش، برگزاری دوره های مختلف برای پرسنل و تشویق و ترغیب کارکنان نهاد ها به پرداختن به ورزش به عنوان یک ضرورت برای تندرستی و سلامت جامعه، مهیا شده است.
محمودی، تیم لیگ برتری پاس نیروی انتظامی خراسان رضوی را نمونه موفق در رشته جودو دانست و گفت: این تیم که با مدیریت و حمایت فرماندهی نیروی انتظامی استان فعالیت می کند، توانسته با استفاده از ظرفیت های بومی موجود در استان و جذب سرباز قهرمانان موفقیتهای خوبی را در لیگ برتر کشور کسب کند.
وی با اشاره به مذاکرات در حال انجام فدراسیون برای اعزام این تیم به تورنمنت های بین المللی به عنوان نماینده کشور، گفت: دیگر نهادهای نظامی و انتظامی کشور و همچنین دستگاه هایی که ظرفیت و توانمندی های ابزاری خوبی برای فعالیت در در رشته جودو دارند نیز می توانند در توسعه و ارتقاء این رشته همیار و کمک حال هیات باشند.
در این نشست هریک از نمایندگان ارگانها و دستگاه های اجرایی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود و همچنین معرفی توانمندی ها و ظرفیتهای ورزشی موجود در جهت رشد رشته جودو پرداختند.
هم اکنون پنج هزار نفر در استان خراسان رضوی در رشته جودو فعالند که نیمی از آنان در رشته کوراش نیز حضور دارند.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.