محسن مسعودیان راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغال روستایی باید جدی گرفته شود زیرا شاهد کاهش جمعیت روستای به ویژه جوانان در روستاها هستیم.
وی پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه نشینی را از آسیبهای اجتماعی ذکر و بیان کرد: کمیته امداد تاکنون در برنامه ریزی و طرحهای مختلف تلاش داشته با ارائه خدمات به مددجویان زیر پوشش موجب تثبیت جمعیت در روستاها و مناطق محروم شود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: اجرای طرح پالایش و استعدادسنجی از مددجویان این نهاد نشان داده 65 درصد افراد زیر پوشش توانمندی کار و فعالیت را برای کسب درآمد دارند. مهارت آموزی و حمایتهای لازم برای اشتغال از مسائلی است که در هدایت این مددجویان به سمت کار و فعالیت اقتصادی موثر می باشد.
وی گفت: در همین راستا اعطای وام اشتغال به منظور فراهم شدن مشاغل مختلف برای مددجویان با اعمال نظارت لازم امری است که طی سالهای اخیر مورد توجه و پیگیری کمیته امداد بوده است.
مسعودیان راد افزود: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان
'اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال' حمایت از اشتغال و فعالیت اقتصادی مددجویان این نهاد در جهت رشد تولید و توانمندی اقتصادی کشور اهمیت بالایی دارد.
وی با اشاره به تلاشهای کمیته امداد در زمینه اشتغال مددجویان ادامه داد: این نهاد پارسال 6 هزار و 419 طرح اشتغالزایی مددجویان را با اعتبار 806 میلیارد ریال اجرا کرده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بر نگاه مثبت دولت یازدهم در راستای محرومیت زدایی روستاها و توانمندسازی افراد زیر پوشش کمیته امداد تاکید و بیان کرد: توجه به بخش روستایی از ضرورتهایی است که در همه عرصه ها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا آسیبها و پیامدهای ناشی از مهاجرت می تواند در گذر زمان به مراتب سختتر و شدیدتر باشد.
171 هزار خانوار با جمعیت 400 هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت تمام، تک و چند خدمتی هستند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.