علیرضا مسلم روز یکشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه سلامت در سبزوار افزود: 60 درصد از 193 خانه بهداشت موجود در مناطق روستایی این شهرستانها به مرمت و بهسازی نیاز دارد.
وی ادامه داد: همچنین 60 پروژه بهداشتی درمانی برای ایجاد خانه های بهداشت جدید روستایی و مراکز بهداشتی و درمانی در این منطقه در دستور کار قرار گرفت که بخشی از این طرحها تا پایان اردیبهشت جاری و بخشی دیگر نیز تا پایان شهریور آتی به بهره برداری می رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پارسال نیز 35 خانه پزشک در قالب طرح پزشک خانواده روستایی در روستاهای شهرستانهای غرب خراسان رضوی مرمت، بهسازی و بنا شد.
وی با اشاره به راه اندازی 10 مرکز معین دندانپزشکی در سطح این شهرستانها افزود: همچنین در راستای ارائه خدمات درمانی به ساکنان حاشیه شهر سبزوار 2 مرکز دندانپزشکی معین در این مناطق راه اندازی شد.
مسلم ادامه داد: ظرف سه سال گذشته نیز 30 درصد ناوگان آمبولانس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی این دانشگاه نوسازی شده است.
وی گفت: پارسال 67 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی در سطح حوزه تحت پوشش این دانشگاه هزینه شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در مجموع 88 درصد جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی از پرونده الکترونیک سلامت بهره مند هستند.
نمایشگاه هفته سلامت در سبزوار در قالب 12 غرفه تا هفتم اردیبهشت برپا است.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 193 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشارهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.