سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در نشست خبری ویژه اجلاس شهرداران جهان اسلام افزود : 40 شهردار خارجی برای حضور در این اجلاس که قرار است از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه جاری در مشهد برگزار شود، اعلام آمادگی کرده اند.
وی بیان کرد : افغانستان ، پاکستان، تایلند ،ترکیه ، سوریه ،عراق ،عمان ،لبنان، مالی، اوگاندا، الجزایر، غنا، مراکش ، مالزی ، یمن ، بوسنی، روسیه، استرالیا و ساحل عاج از جمله کشورهای حاضر در این اجلاس هستند.
مرتضوی خاطرنشان کرد : بررسی فرصتها و چالشهای مدیریت شهری در شهرهای اسلامی ، اشتراک تجارب شهرها در زمینه پذیرش گردشگری با تکیه بر گردشگری مذهبی ، اقتصاد شهری و درآمدهای پایدار ، نقش پایتخت فرهنگی در توسعه شهرها و ضرورت تقویت شبکه های اسلامی در عصر جهانی شدن از مهمترین رویکردهای برگزاری این اجلاس است .
مرتضوی ادامه داد : مشهد قطب گردشگری اسلامی است و این اجلاس نقش مهمی در رونق این نوع گردشگری دارد.
شهردار مشهد افزود :اقتصاد مشهد بر محورت زیارت است و اگر تعداد گردشگران به این کلانشهر افزایش یابد رونق اقتصادی در این شهر رقم می خورد.
مرتضوی با بیان اینکه اجلاس شهرداران جهان اسلام سومین اجلاس در سال 2017 و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است،‌افزود:‌ در اواخر سال گذشته اجلاس های جوانان جهان اسلام و جامعه ایمن نیزدر مشهد برگزار شد .
مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد هم در این نشست گفت : این اجلاس منجر به تقویت دیپلماسی عمومی می شود و فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیتهای کلانشهر مذهبی مشهد است.
مهدی رضوی کیا در خصوص هزینه های این اجلاس نیز افزود : هنوز برآورد هزینه صورت نگرفته و از محل هزینه های جاری شهرداری در این خصوص هزینه می شود.
وی خاطرنشان کرد : این اجلاس به صورت زنده از چند شبکه تلویزیونی نیز پوشش مستقیم داده خواهد شد.
کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد و مراسم رسمی آغاز این رویداد پنجم بهمن پارسال با حضور بیش از 250 میهمان خارجی از کشورهای اسلامی در مشهد برگزار شد.
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده :علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.