محمد رحیم نوروزیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افزایش، به دلیل زیاد شدن جمعیت شهری و نیز پراکنش مناسبت تر شعبه های اخذ رای با هدف دسترسی آسان مردم انجام شده است.
وی گفت: به عنوان مثال در مناطقی مانند بلوار پیروزی مشهد که جمعیت زیادی دارد،‌ تعداد شعب اخذ رای به نسبت مناطق دیگر کمتر بود که موجب ایجاد دشواری برای مردم می شد و به هنگام مراجعه با صف و ازدحام جمعیت مواجه می شدند.
فرماندار مشهد گفت: تلاش برای اصلاح پراکنش شعبه های اخذ رای در راستای سیاست های مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد شرایط و حذف موانع برای رای دادن مردم است.
نوروزیان افزود: با توجه به تجربیات گذشته سعی شده درنزدیک شعبه هایی که در انتخابات قبل، بالای هزار و 300 رای ماخوذه داشته اند، شعبه ای جدید دایر شود تا هم مردم با سهولت بیشتری رای دهند و هم شمارش آرا آسان تر باشد.
وی اظهار کرد: سه هزار و 64 صندوق اخذ رای، آراء مردم شهرستان مشهد در پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را اخذ می کنند.
وی با بیان این که در هر شعبه اخذ رای دو صندوق مستقر است که یکی به انتخابات ریاست جمهوری و دیگری به انتخابات شوراها اختصاص دارد، گفت:این تعداد صندوق در هزار و 532 شعبه اخذ رای شهرستان مشهد که آرا مردم را برای دو انتخابات یاد شده اخذ می کنند، مستقر می شود.
وی افزود:از کل صندوقهای اخذ رای، دو هزار و 886 صندوق در هزار و 443 شعبه ثابت و 178 صندوق در 89 شعبه سیار اخذ رای شهرستان مشهد مستقر خواهند شد.
فرماندار مشهد گفت:در این انتخابات در تمامی روستاهای بیش از 20 خانوار جمعیت، شعبه ثابت اخذ رای پیش بینی شده است.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به طور همزمان روز 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد.
1922/ 6012 کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.