آستان قدس رضوی شامگاه پنجشنبه به نقل از حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این دیدار گزارش داد: مذهب مشترک مهمترین عامل در احساس قرابت و نزدیکی جمهوری اسلامی ایران با ملت تاتارستان است.
وی افزود: بی‌تردید اراده رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر گسترش هرچه بیشتر روابط است. امروز ایران اسلامی با جمهوری تاتارستان و روسیه ارتباط دوستانه بسیار نزدیکی دارد و ان‌شاءالله شاهد تعمیق هرچه بیشتر این روابط در آینده خواهیم بود.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه همچنین گفت: این آستان در حوزه‌های پذیرش دانشجو در دانشگاههای امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاههای تاتارستان و در عرصه‌های گردشگری سلامت و زیارت می‌تواند با جمهوری تاتارستان همکاری مشترک داشته باشد.
رئیس‌ جمهور تاتارستان نیز در این دیدار با تشکر از میهمان نوازی مردم و مسئولان ایران اسلامی بر گسترش هرچه بیشتر روابط با آستان قدس رضوی تأکید و بیان کرد: اکثریت مردم جمهوری خودمختار تاتارستان مسلمان هستند و به همین سبب زمینه برای گسترش هرچه بیشتر روابط با ایران اسلامی و آستان قدس رضوی وجود دارد.
رستم مینیخانوف با تجمید از کتابخانه و موزه مرکزی آستان قدس رضوی افزود: عظمت، شکوه و غنای کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نشاندهنده جایگاه فرهنگ، ادب و هنر در نزد ملت بزرگ ایران است و جمهوری تاتارستان خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط این کتابخانه با مراکز فرهنگی و علمی است.
رئیس جمهوری تاتارستان که دیشب در راس هیاتی به مشهد سفر کرده بود پس از دیدار با استاندار خراسان رضوی، شرکت در نشستهای اقتصادی و زیارت حرم منور امام رضا(ع) عصر امروز مشهد را ترک کرد.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.