به گزارش ایرنا حجت الاسلام حمید محمدی، پنجشنبه در آیین پایانی همایش نظام سلامت در اسلام با تاکید بر آموزه های رضوی افزود: این کتاب آسمانی با منشاء الهی غیربشری خود قادر است به عنوان منبعی الهام بخش در تولید و توسعه علم پزشکی بخصوص بهداشت و درمان تن و روان موثر باشد.
وی با بیان اینکه در پرتو قرآن با تولید فرضیه بین اجزا و ابعاد بدنی و روانی انسان می توان نسخه های درمانی و شفابخش نیز ارائه داد، اظهار کرد: این امر با تعامل و ارتباط گیری روش مند استادان با گزاره های علمی قرآن میسر است.
وی افزود:‌ تعامل استادان و صاحبنظران علوم پزشکی با دانشمندان قرآنی علاوه بر اینکه باعث گشایش افق های جدیدی در عرصه های علمی می شود موجب خرافه زدایی از سطح اجتماع، اقبال عمومی و نیز نخبگان به قرآن و تعالی وجاهت جامعه پزشکی می شود.
دبیر شورای فرهنگ قرآنی ادامه داد: خدا برای قرآن 2 شأن مهم حیات بخشی و شفابخشی قائل شده است و پزشکی نیز در پرتو همین فرهنگ قرآنی مظهر حیات و شفای الهی است و کمال این دانش نیز تخلق به این 2 ویژگی است.
حجت الاسلام محمدی گفت: پزشک و پزشکی بر اساس همین تفکر قرآنی از مظاهر و تجلیات حیات و شفای الهی است و پزشک مجرا و تجلی گاه تحقق شفابخشی و حیات بخشی خدا برای احیا و استشفای فرد و جامعه اسلامی است.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: جایگاه و مرتبه معنوی و بلندی که اسلام برای پزشکی قرار داده است در هیچ مکتبی دیده نمی شود از این جهت در پرتو تعالیم قرآنی و اسلامی است که جامعه پزشکی از دیرباز و در ادوار مختلف تمدن و جوامع اسلامی به عنوان گروه شاخص و مرجع شمرده شده است.
همایش نظام سلامت در اسلام با تاکید بر آموزه های رضوی، به مدت 2 روز از سوی دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با مشارکت جامعةالمصطفی العالمیة، دانشگاه فردوسی و دفتر تبلیغات اسلامی مشهد در تالار ابن سینای این شهر برگزار شد.
خبرنگار: مصطفی نخعی **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
7507/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.