به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی در مراسم استقبال از رئیس جمهورتاتارستان گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و سیر تحولات منطقه ضرورت گسترش روابط به خصوص با کشورهای همسایه و مسلمان را دو چندان کرده است .
علیرضا رشیدیان افزود: خراسان رضوی دارای بخش خصوصی قدرتمندی است که با توجه به ظرفیتهای جمهوری تاتارستان ، می تواند در گسترش روابط اقتصادی کمک موثر باشد.
رئیس جمهورتاتارستان نیز گفت: سال گذشته این جمهوری میزبان معاون استادار خراسان رضوی بود که برنامه ریزی شد تا در زمینه گسترش روابط قدمهای بیشتری برداشته شود.
رستم مینیخانف ادامه داد: تاتارستان یک جمهوری مسلمان نشین است و اشتراکات مختلفی با خراسان دارد که در توسعه مناسبات عمیق اقتصادی و فرهنگی موثر می باشد.
رئیس جمهور تاتارستان در سفر خود از آستان قدس رضوی و کتابخانه آن، پارک علم و فناوری و دانشگاه فردوسی دیدار می کند و جلسه ای نیز با فعالان بخش اقتصادی خراسان رضوی خواهد داشت.
تاتارستان ، جمهوری خودمختار در فدراسیون روسیه است که در مشرق قسمت اروپایی روسیه و در وادی رود وُلگا واقع است.
این جمهوری یکی از مناطق پیشتاز فدراسیون روسیه در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و علمی است.
این جمهوری با اکثریت جمعیت مسلمان، رتبه ششم تولید ناخالص داخلی روسیه و رتبه سوم محصولات کشاورزی، صنعت ساختمان، سرمایه گذاری های ثابت، جایگاه پنجم صنعتی و دوم تجارت خُرد را دارد.
7507/7495/ خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.