آیت الله سید احمد علم الهدی عصر چهارشنبه در همایش فصلی ائمه جماعت مساجد مشهد افزود: هزار و 400 سال بعد از پیامبر(ص) آمده ایم به عنوان افراد معتقد به وحی، بعثت رسول الله(ص) را عینیت دهیم و این موضوع جز با مساله ولایت و رهبری حجت معصوم در زندگی اجتماعی عینیت نمی بابد.
وی ادامه داد: نقطه تفاوت بین اسلام ناب محمدی و اسلام های دیگر این است که در اسلام ناب رهبری و مدیریت جامعه باید در جهت وحی صورت گیرد و خارج از آن امت، قابل مدیریت نیست چنانکه پیامبر(ص) در جریان غدیر خم نیز تداوم مدیریت وحی و رسالتش را در جریان امامت قرار داد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه نمونه جامعه ای است که همه چیزش به خوبی اداره شود و مدیریتی در آن جامعه باشد که مدیریت آن در سبقه و رنگ عینیت بخشی به بعثت پیامبر(ص) و برآورده کردن نیازهای مردم در کنار رهبری باشد.
وی افزود: نقطه اختلاف ما با احزاب و جریانها و خطوط مختلف سیاسی بر سر همین امر است که برخی از این جریانهای سیاسی اعتقاد دارند رهبری فقط نظارت کند و بقیه اجزای نظام کار خود را انجام دهند.
وی تصریح کرد: نقطه اختلاف در این مساله بر روی یک شخص یا قدرت یابی جریانی خاص نیست بلکه یک مساله ماهوی اعتقادی می باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بعثت به معنای مدیریت انسان در سه بعد فردی، اجتماعی و خانوادگی است و بعثت پیامبر(ص) برای تعلیم کتاب و حکمت، تزکیه و تلاوت آیات الهی بود که اگر اینها را خلاصه کنیم به این معناست که او برای مدیریت بشر مبعوث شد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: در دنیایی که دکترین سیاسی لیبرال دموکراسی و سلطنت های قرون وسطایی شکست خورده است باید به دنیا نشان دهیم که جامعه ما دکترین سیاسی ولایت را دارد که اگر این دکترین ولایی یعنی حاکمیت الله وسط میدان باشد از همه نظام های بشری نسبت به اداره جامعه بهتر جواب می دهد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز گفت: در سال جاری برای هر مسجد تشکیل یک پایگاه مقاومت بسیج برادران و یک پایگاه بسیج خواهران با جدیت دنبال می شود.
سردار یعقوبعلی نظری افزود: ارتباط قشرهای تخصصی بسیج با مساجد شهر و تعریف مساجد در 2 سطح محلی و منطقه ای نیز از دیگر موضوعاتی است که بررسی می شود تا مردم بهتر بتوانند از مساجد استفاده کنند.
وی ادامه داد: مساجد حداقل 2 تجربه موفق داشته اند که یکی از آنها ساقط کردن نظام شاهنشاهی و دیگری دفاع از نظام اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است و باید در زمان حاضر نیز حضور موثرتری در جریانهای انقلاب داشته باشند.
این همایش فصلی با حضور 2 هزار نفر از ائمه جماعت مساجد شهر مشهد و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج مساجد در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
7507/ 6012 خبرنگار: مصطفی نخعی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.