افشین رحیمی روز چهارشنبه در حاشیه مسابقات گوهر تراشی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تایباد افزود: هم اکنون در سطح استان به صورت رسمی 990آموزشگاه فعالیت دارند که از این تعداد 600 واحد در شهر مقدس مشهد قرار دارند..
وی اضافه کرد: در حال حاضر در سطح استان خراسان رضوی افزون بر هزار و 300 مجوز برای آموزشگاه ها ی مختلف صادر شده که بیش از 310مرکز آموزشی یا در مرخصی هستند و یا به دلیل نداشتن کار آموز در حال حاضر تعطیل می باشند.
وی اظهار کرد:در سال گذشته افزون بر 9میلیون و 900هزار نفر- ساعت آموزش های مهارتی در مراکز دولتی فنی و حرفه ای ثابت، سیار،زندان ها، عشایری،روستایی و دانشجویی ارائه شد.
وی گفت: یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که در سال گذشته در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای صورت گرفت مهارت آموزی در حرفه های مختلف برای بیش از دو هزار نفر از زنان سرپرست خانوار بود که از با حمایت نهاد های حمایتی و خیریه در سطح استان دایر شد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان دارد و تنها مسیر پیوند دانشگاه و بازار کار همین آموزش های فنی و حرفه ای است که در این راستا در سال 95 افزون بر 115هزار نفر در آزمون های مربوط به حرفه های مختلف شرکت کرده که 63 درصد از آنها موفق به دریافت گواهینامه پایانی شده اند.
وی، جذب 45 درصدی کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای به بازار کار را یادآور شد و گفت:مهارت های فنی و حرفه ای برای شاغلان و دانشجویان با هدف ارتقاء مهارت برگزار می شود.
اولین دوره مسابقات آزاد گوهر تراشی خراسان رضوی با معرفی نفرات برتر در شهرستان تایباد به پایان رسید.
شهرستان 117هزار نفری تایباد در فاصله 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
6012/7494 خبرنگار : علی اصلاحی نصر آبادی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.