تقی ابراهیمی روز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه امام رضا (ع) مشهد افزود: دولت یازدهم با وجود محدودیت های بین المللی و شرایط سخت اقتصادی توانست با مدیریت بی نظیر در مسیر کاهش تورم و ثابت نگه داشتن نرخ ارز به خوبی عمل کند.
وی با انتقاد از برخی مخالفان دولت اظهار کرد: دولت یازدهم انتقادها را می پذیرد اما برخی تنها قصد تخریب دارند و بدون مقایسه وضعیت کشور با سابق مدام به خرده گیری بی انصافانه می پردازند.
وی با اشاره به رکود تورمی و تعارض شدید برخی کشورها با ایران گفت: دولت یازدهم توانست با تدابیر خاص مذاکرات هسته ای را که دولت های قبلی نتوانستند به نتیجه برسانند، به بهترین شکل به سرانجام برساند.
ابراهیمی افزود: دولت تدبیر و امید تنها دولتی است که به صورت جدی عزم خود را برای مقابله با فساد اقتصادی جزم کرده است و رسانه ای کردن فیش های نجومی و برخورد با آنها از مصادیق این اقدامات بود که دولت به خوبی آن را انجام داد.
وی کاهش نرخ سود بانکی را یکی دیگر از اقدامات دولت روحانی دانست و اظهار کرد: با تک رقمی کردن نرخ تورم و کاهش نرخ سود بانکی با توجه به شرایط رکود فعلی بازهم بسیاری از بانکها در حال ارائه تسهیلات گوناگون هستند.
عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران نیز در این همایش گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه علیه ایران، دولت در سه سال اخیر دستاوردهای خوبی در زمینه تسلیحات دفاعی داشته که نشان از مدیریت جهادی مسئولان دلسوز است.
ابراهیم رزاقی با بیان اینکه دولت یازدهم در حال مبارزه با مفاسد اقتصادی است افزود: این مبارزه ها باید ادامه داشته باشد تا اقشار ضعیف جامعه نیز شرایط اقتصادی خوبی را به دست آورند.
وی اظهار کرد: دولت باید بسیاری از فعالیت های اقتصادی را خود انجام دهد زیرا ورود بخش خصوصی در برخی فعالیت های اقتصادی نه تنها آورده ای نخواهد داشت بلکه زمینه ورود فساد در آن بخش را فراهم خواهد کرد.
وی اشتغال زایی را نیاز اصلی کشور دانست و گفت: جوانان سرمایه های کشور هستند که در همین شرایط تحریم نیز می توان با فراهم کردن شرایط کارآفرینی برای آنها اشتغال ایجاد کرد.
7495 / 6053 حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.