به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مصطفی محمدیون ظهر امروز در مراسم تجلیل از امدادگران و نجاتگران فعال در حوادث اخیر خراسان رضوی اظهار داشت: مسئولان جمعیت هلال احمر کشور جهت رسیدگی به امور زلزله‌زدگان در فاصله کمتر از 3 ساعت از تهران وارد منطقه محل حادثه شدند و این مجموعه مردمی هیچ‌گاه مردم را تنها نمی‌گذارد و تمام سعی و تلاشمان ارائه بهترین خدمات و امکانات با برترین تجهیزات است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر 10 هزار نیروی امدادگر و نجاتگر دارد و معتقدیم که تمامی خدمتگزاران در این مجموعه باید قدر و ارزش لباسی را که بر تن دارند بدانند زیرا این لباس، لباس تقوا و خدمت است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه آموزش و آگاهی لازم امتیاز مثبتی در جهت ارائه بهترین اقدام در زمان وقوع حوادث و بلایا است، خاطرنشان کرد: بی‌شک تهیه، تدارک و ایجاد ظرفیت‌های آموزشی برای عموم مردم سبب کاهش خسارات و تلفات در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی همچون زلزله می‌شود.

وی بیان کرد: این مهم در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد و در این رابطه مانورهای مختلفی در طول سال در جهت آمادگی هرچه بیشتر و بهتر جهت مقابله با این بلایا و تصمیم‌گیری مناسب‌تر و مطلوب‌تر در زمان حادثه برگزار می‌شود.

محمدیون گفت: در زلزله اخیر سفید سنگ تعداد 102 خودرو عملیاتی و امدادی از جمله آمبولانس، مینی بوس، ست نجات، خودرو ارتباطات، خودرو سنگین، خودرو آنست و بالگرد MI17 و همچنین بیش از 500 نیروی امدادگر و نجاتگر فعالیت داشتند و 67 روستای آسیب دیده امدادرسانی شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622541
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.