افشین تحفه گر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری نشست های مختلف با هنرمندان و پیگیری مطالبات آنها از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از جامعه هنری است.
وی اظهار کرد: حمایت و حرکت در مسیر اقتصاد هنر از جمله رویکردهایی است که در بخش های فرهنگی استان دنبال خواهد شد و نقشه راهی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: باید زمینه حمایت از آثار هنرمندان این استان فراهم گردد تا بتوانند در عرصه های هنری بیش از گذشته آثار فاخر تولید کنند.
تحفه گر افزود: هنرمندان نیز باید با بهره گیری از مشاوران اقتصادی تولیدات خود را به سوی عرضه مناسب در بازار سوق دهند.
وی با بیان اینکه شرایط فروش در عرصه های مختلف هنری باید بیش از گذشته فراهم گردد، خاطر نشان کرد: برخی هنرمندان این استان آثار فاخر تولید کرده اند اما به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح شرایط برای عرضه و فروش آن ها فراهم نشده است.
وی گفت: این استان دارای ظرفیت های بسیار عظیم سینمایی است و در عرصه تولیدات فاخر سینمایی نیز فعالیت های بسیار گسترده ای در استان آغاز شده و مقرر گشته از ایده های سینمایی در عرصه های مختلف حمایت شود.
وی افزود: حمایت از اقتصاد تئاتر نیز از دیگر اولویت های سال جاری است.
استان خراسان رضوی دارای ٤٦ سالن سینما، ٤٨٨ موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی، ١٦٧٩ کانون فرهنگی و هنری مساجد با بیش ٢٢٢ هزار عضو، ٢٢١ نشریه، ٢٧٤ چاپخانه و صنایع وابسته، ٤٤١ ناشر فعال و ٥٣٤ کانون آگهی و تبلیغات است.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.