به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، سه شنبه در آیین رژه ارتش در مشهد افزود: نیروهای مسلح ما از نظر توان تسلیحاتی و دفاعی در بهترین شرایط خود قرار دارند و در دورانی که کشورهای اطراف ما در جنگ و درگیری به سر می برند وجود نیروهای مسلح و ارتش قدرتمند کشور، آرامش بخش زندگی مردم است.
وی با بیان اینکه پیام روز ارتش، اتحاد ملت و ارتش در اطاعت از رهبری برای دفاع از نظام و کشور است خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ارتش را سرمایه و ذخیره ای برای ملت خوانده و حضرت امام (ره) نیز ارتش را پشتوانه ملت و حامی استقلال کشور می دانستند که این نشان از جایگاه ویژه ارتش در مسیر تداوم نظام جمهوری اسلامی دارد.
رشیدیان، بزرگترین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را اسلامی، مکتبی، ولایی و مردمی بودن آن دانست.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر وروستا عنوان کرد: این انتخابات در بعد داخلی و خارجی 2 پیام دارد که در بعد داخلی نشان دهنده اتحاد داخلی است و در بعد خارجی برگزاری انتخابات پرشور می تواند به گسترش اقتدار و امنیت ما منجر شود.
نماینده عالی دولت در خراسان رضوی ادامه داد: باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود و تاکید بر عمل به قانون و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این انتخابات است.
فرمانده ارشد قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب مخالفان تثبیت نظام شعار انحلال ارتش را می دادند که حضرت امام (ره) در راستای حمایت از این نیرو تضعیف ارتش را تضعیف اسلام و عاملان این تضعیف را خائن خواندند.
امیر رضا آذریان با بیان اینکه ارتش در زمین و هوا و آن سوی مرزها بر همه چیز اشراف و کنترل دارد، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، چهار پروژه تحقیقاتی ساخت انواع قطعات تانک نفربر، بالگرد، خودروهای تاکتیکی و خودروهای تانک را در برنامه دارد.
وی ادامه داد: ارتش همانند دوران دفاع مقدس آمادگی رزمی خود را در تمام زمینه ها حفظ کرده و آماده مقابله با هر گونه تهدید و تجاوز از سوی بدخواهان و دشمنان است.
29 فروردین، به پاس گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی دلاورمردان نیروی زمینی ارتش، روز ارتش نامگذاری شده است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.