حجت الاسلام سید محمدمهدی قائمی هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعزام این مبلغان به زندانها به صورت ماهانه می باشد و در مجموع طی پارسال هشت هزار و 419 نفرروز فعالیت فرهنگی و تبلیغی انجام دادند.
وی ادامه داد: در این چارچوب هر روحانی اعزامی به زندانها روزانه سه ساعت جلسات قرآنی، حلقه های معرفت، پاسخگویی به مسائل اعتقادی و شبهات دینی، تبلیغ دینی به صورت چهره به چهره و مشاوره فردی انجام می دهد.
مسئول اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به برنامه های این دفتر برای اعزام مبلغ در حوزه های مختلف اشاره و بیان کرد: ظرف یک سال اخیر در مجموع سه هزار و 200 روحانی به حوزه های مختلف برای انجام کارهای تبلیغی و فرهنگی در سطح استان اعزام شدند و نزدیک به 41 هزار نفرروز برنامه اجرا کردند.
وی گفت: اعزام مبلغ به مناطق محروم به ویژه حاشیه شهر مشهد به صورت هفتگی و اعزام مبلغ به خوابگاههای دانشجویی و دانش آموزی نیز به صورت ماهانه برای پاسخگویی به سئوالات دینی از جمله برنامه های این اداره در حوزه اعزام مبلغ در طول سال است.
حجت الاسلام قائمی هاشمی با تاکید بر حضور روحانیون در هنگام بروز حوادث برای امداد معنوی آسیب دیدگان نیز گفت: با توجه به زلزله اخیر در مناطقی از خراسان رضوی حضور روحانی به منظور رسیدگی به شرایط روحی و روانی و افزایش توانمندیهای اعتقادی و ارتقا میزان تاب آوری و تحمل شرایط نابسامان آنها ضروری بود.
وی افزود: از این رو روحانیون مستقر در مناطق محروم که توسط دفتر تبلیغات اسلامی ساماندهی شده بودند بلافاصله در مناطق زلزله زده حضور یافتند و به امداد معنوی آسیب دیدگان پرداختند.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.