حسین اکبری روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی ،‌با بیان اینکه این کتابخانه باید در سال جاری که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده به بهره برداری برسد، افزود : برای تکمیل ساختمان این کتابخانه بین 120 تا 140 میلیارد ریال و برای تجهیز آن حدود 110 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه با تکمیل این پروژه 11 هزار و 500 متر به سرانه کتابخانه های استان خراسان رضوی افزوده خواهد شد، اظها ر کرد: 200 کتابخانه عمومی نهادی و 25 کتابخانه مشارکتی در 28 شهرستان استان وجود دارد ولی این تعداد متناسب با جمعیت استان نیست.
اکبری تاکید کرد : مشارکت نهادهای مختلف برای توسعه کتابخوانی و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه ضروری است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی نیز در این دیدار اظهار کرد : رسانه ها نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ مطالعه دارند.
شاهین فرشاد با تاکید بر اینکه زندگی بدون دانش امکان پذیر نیست، افزود: هزینه ها در جوامعی که اهل مطالعه هستند ، بسیار کمتر از جوامعی است که از لحاظ کتابخوانی در وضعیت پایین تری قرار دارند.
وی ادامه داد : خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام آمادگی همکاری برای توسعه و گسترش کمی و کیفی فرهنگ کتابخوانی را دارد.
فرشاد با بیان اینکه دانش مربوط به هر حرفه ای باید مرتب به روز شود ، بیان کرد : رسانه ها تا حدودی در این زمینه مغفول مانده اند و منابع و کتب کافی در حوزه رسانه در اختیار نیست که باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در پاسخ به این مطالبه بیان کرد : بخشی از کتابخانه عمومی مشهد به رسانه و کتب مرتبط با رسانه تخصیص خواهد یافت.
هم اکنون 190 هزا رنفر در خراسان رضوی عضو کتابخانه های عمومی هستند.
7505/6012خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.