به گزارش ایرنا، جواد حدادنیا روز یکشنبه طی نشست با اصحاب رسانه در سبزوار افزود: دانشگاه های فردوسی مشهد، بیرجند، بجنورد، سمنان و حکیم سبزواری به عنوان دانشگاه های محور در منطقه 9 معرفی شدند.
منطقه 9 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شامل استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان هستند.
وی اظهار کرد: رئیس دانشگاه های محور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر انتخاب شده و رئیس سایر دانشگاه های منطقه نیز توسط روسای دانشگاه های محور انتخاب می شوند.
وی گفت: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یکی از 6 دانشگاه برتر کشور در حوزه دیپلماسی علم و فناوری و روابط بین الملل در اسفند ماه پارسال مورد تقدیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.
حدادنیا افزود: هم اکنون 13 شرکت در مرکز رشد واحدهای فناور در مرحله آزمایشی فعالیت هستند که از این تعداد، 2 شرکت به رشد پیشرفته رسیده اند و انتظار می رود یکی از آنها سال آینده به عنوان شرکت دانش بنیان رسمی وارد عرصه فعالیت شود.
وی با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در عرصه فرهنگی اظهار کرد: یکی از خواسته های ما واگذاری اثرهای تاریخی شهر از جمله آرامگاه حکیم سبزواری و تپه باستانی سبزوار به این دانشگاه است که با وجود پیگیری های متعدد از اداره میراث فرهنگی، تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی گفت: این دانشگاه آمادگی دارد در صورت واگذاری آرامگاه حاج ملا هادی سبزواری، پنج میلیارد ریال طی سال اول در آن هزینه کند.
حدادنیا با اشاره به افزایش 16 برابری بودجه این دانشگاه در سال جاری نسبت به سال 1392 افزود: این دانشگاه در بخش تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی عقب ماندگی تاریخی دارد که این امر تلاش بیشتری را می طلبد.
وی ادامه داد: سال گذشته هشت میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پژوهشی این دانشگاه هزینه شد که این رقم امسال به 12 میلیارد ریال خواهد رسید.
وی اظهار کرد: سرانه تولید دانش در دانشگاه حکیم سبزواری در سال جاری با 260 عضو هیات علمی به 2،37 واحد رسید در حالی که این رقم در سال 1392 با 200 عضو هیات علمی 67 صدم بود.
دانشگاه حکیم سبزواری با حدود 9 هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و ۱۰ دانشکده است.
7500/ 6053 خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.