به گزارش ایرنا، مریم مسعودی فر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز دندانپزشکی دانش آموزی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای طرح مزبور طی سال تحصیلی جاری 'وارنیش فلوراید تراپی' برای بیش از 42 هزار نفر از دانش آموزان ابتدایی این شهرستان انجام ‌شد.
وی اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته حدود 89 درصد دانش آموزان سبزوار شامل 39 هزار نفر طی 2 مرحله زیر پوشش طرح وارنیش فلوراید تراپی قرار گرفتند.
وی گفت: طرح تحول سلامت دهان و دندان در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن ویژه کودکان کمتر از 14 سال با اولویت دانش آموزان ابتدایی، افراد کم برخوردار و مادران باردار اجرا شد.
کارشناس مسئول واحد دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این مراسم گفت: طی 2 سال گذشته 10 مرکز دندانپزشکی در شهرستان های غرب خراسان رضوی برای ارائه خدمات درمانی در مناطق کم برخوردار با 20 دندانپزشک و دستیار دندانپزشک راه اندازی شد.
رضا فلاحی افزود: تمام خدمات این مراکز برای کودکان کمتر از 14 سال، مادران باردار و افراد کم برخوردار دارای دفترچه بیمه روستایی و ساکن روستاها رایگان و برای سایرافراد با تعرفه دولتی ارائه می شود.
وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی جمعیت به منظور افزایش دسترسی مردم به ویژه جمعیت روستایی شهرستان، پنج مرکز دندانپزشکی دیگر تا پایان امسال در غرب خراسان رضوی راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه پایگاه ثابت دهان و دندان دانش آموزی غرب سبزوار هشت مدرسه با جمعیت چهار هزار نفر را زیر پوشش دارد اظهار کرد: امسال نیز یک پایگاه دیگر در شرق سبزوار با اعتبار حدود 800 میلیون ریال راه اندازی می شود.
شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن از 193 خانه بهداشت، 37 مرکز بهداشتی درمانی و 26 پایگاه بهداشتی برخوردار هستند.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حدود 500 هزار نفر جمعیت پنج شهرستان غرب خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.
سه بیمارستان در سبزوار، یک بیمارستان در شهرستان جوین و یک بیمارستان در شهرستان جغتای زیر نظر این دانشگاه است.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.