حمید گرمابی، چهارشنبه در آستانه روز بزرگداشت شیخ فریدالدین عطار نیشابوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عطار از مرتبه‌ای شگفت برخوردار است و بزرگی و عظمتش به حدی است که گویا از شدت ظهور، دیده نمی‌شود.
وی بیان کرد: عطار جوانمردی است که کلمات را در اقیانوسی از شناخت، غسل داد و صیقلی کرد؛ عارفی بلندمرتبه که از پس قرن‌ها، آموزه‌هایش هنوز راهنما و راهبر بشریت است و شاعری است که آسمانی نو را در منظومه ادبیات فارسی، خلق کرده است.
وی گفت: گرامیداشت بزرگی چون عطار را نمی‌توان به خردی برگزار کرد و باید بال مرغان اندیشه و هنر را همسو ساخت تا قله قاف موعود، فتح شود.
نماینده‌ مردم نیشابور اظهار کرد: سخن گفتن درباره بزرگمردی که آموزه بنیادین او 'حیرت' است و 'فنا'، دشوار به نظر می‌رسد و نگریستن به عمارتی که او در تاریخ جغرافیای اندیشه‌ بشر به جا گذاشته، کلاه را از سر هر بیننده‌ای به زیر می‌افکند.
گرمابی تاکید کرد: باید با نگاهی آسیب‌ شناسانه به ارزیابی کارنامه برنامه‌های بزرگداشت مفاخر خویش پرداخته و آنچه را تا کنون در این زمینه انجام شده به بوته نقد بگذاریم.
25 فروردین ماه در تقویم ملی کشور به نام روز ملی شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری نامگذاری شده است.
در این روز همایش بزرگداشت در نیشابور و دیگر نقاط ایران و جهان برگزار می شود که امسال نیز در همین روز همایش علمی و پژوهشی عطار با حضور اندیشمندان و محققان علم و ادب و عرفان در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور به همراه گلباران آرامگاه این شاعر عارف برگزار می شود.
7496/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.