سید حمید فانی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: تفاوت نرخ جدید با مبلغی که طی زمستان گذشته بر اساس اقلیم گازی قبلی محاسبه و دریافت شده است به مردم بازگردانده می شود.
وی اظهار کرد: اقلیم مشهد 20 مرداد ماه سال گذشته بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از 2 به سه تغییر یافت و بهای گاز مصرفی نیز بر مبنای اقلیم سه محاسبه شد.
وی گفت: با توجه به اینکه این امر را حق مشهد نمی دانستیم، اصلاح آن را با جدیت پیگیری کردیم تا اینکه بعد از حدود چند ماه اقلیم مشهد اصلاح و دوباره از سه به 2 تغییر یافت.
فانی با اشاره به تقسیم بندی ها بر اساس اقلیم های پنج گانه، سرد یک، سرد 2، سرد سه، معتدل یک و معتدل 2 افزود: این تغییر اقلیم در 29 شهرستان استان انجام شد اما شاخص ترین آنها با توجه به جمعیت و گستردگی آن مربوط به مشهد بود و قوچان نیز از اقلیم 2 به یک تغییر یافت.
وی با بیان اینکه تعیین اقلیم بطور متوسط هر 2 سال یکبار اصلاح می شود، اظهار کرد: بر اساس اقلیم یک، هر واحد گاز مصرفی تا 300 متر مکعب بر اساس تعرفه سال 1394 معادل 414 ریال محاسبه شده و مابقی به صورت پلکانی محاسبه می گردد.
وی گفت: برای اقلیم سرد 2، هر واحد گاز مصرفی تا 250 متر مکعب و در اقلیم سرد سه تا 200 متر مکعب با نرخ مزبور محاسبه می شود.
فانی ادامه داد: در پی این تغییر اقلیم به طور میانگین برای هر مشترک در مشهد 11 درصد تعدیل محاسبه می شود.
وی افزود: با توجه به شدت و مدت طولانی تر سرما در زمستان سال گذشته مصرف انرژی رشد قابل توجهی یافت بطوریکه به 52 میلیون متر مکعب در روز رسید در حالی که زمستان سال قبل از آن این میزان حدود 46میلیون متر مکعب در روز بود.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی از نظر مصرف گاز جزو سه استان پر مصرف کشور می باشد اظهار کرد: بر این اساس هیچ افزایشی در نرخ مصرف گاز نداشته ایم و همه محاسبات بر اساس نرخ های سال 1394 بوده است و در سال جاری هم بر این اساس محاسبه شده و افزایش قیمت نخواهیم داشت.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.