به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، تغییر اقلیم شهر مشهد و سایر شهرها براساس نامه ای که در 20 مرداد سال 95 از سازمان هواشناسی توسط ابراهیم فتاحی، معاون پژوهشکده هواشناسی کشور زده شده است اعمال شد.

طرح تشخیص اقلیم برای طبقه بندی در سال 89 ابلاغ شد تا فصول سرد و گرم جدا شود. از ابتدا اقلیم‌های پنجگانه در رده‌های اقلیم سرد 1، سرد 2، سرد 3، معتدل 1 و معتدل 2 محاسبه شد. از ابتدای این موضوع شهر مشهد اقلیم 3 بود. توزیع صورت حساب‌ها نیز بر همین اساس بود ولی بعدا اقلیم مشهد 2 شد و در تاریخ 20 مرداد سال گذشته این اقلیم به 3 تغییر پیدا کرد. 

اقلیم یک به ازای هر واحد 300 متر مکعبی برای هر ماه 414 ریال محاسبه می شود. در اقلیم 2 تا 250 متر مکعب و در اقلیم 3 تا 200 متر مکعب 414 تومان محاسبه خواهد شد. این محاسبه پله پله محاسبه است. تعرفه گاز در سال 95 همان پایه 94 بوده و تغییری نداشته است.

در تاریخ 20 فروردین 96 اقلیم مشهد به عنوان اقلیم 2 تغییر یافت و در نخستین صورت حساب‌های جدید تعدیل گاز بهایی که بابت تغییر اقلیم از مردم گرفته شده، دوره زمستانی آن به اقلیم دو باز می‌گردد و صورت حساب جدید بر مبنای اقلیم 2 تعدیل می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 612297
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.