فرمانده ارشد قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: شهید صیاد شیرازی مطیع امر ولایت بود و پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط خوبی با مراجع تقلید و حوزه های علمیه داشت.
امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان افزود: شهید صیاد شیرازی پیش از انقلاب نیز فعالیتهای مستمر بسیاری برای پیروزی آن انجام داد و پس انقلاب هم جزو نخستین افرادی بود که در کنار شهید چمران به کردستان برای مبارزه با عناصر و گروهکهای ضدانقلاب رفت.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز شهید صیاد شیرازی نقش مهمی در رشته عملیات پیروزی بخش رزمندگان اسلام داشت و بعد از شهید فلاحی از طرف امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش منصوب شد.
او گفت: شهید صیاد شیرازی در وحدت نیروهای ارتش و سپاه نیز نقش مهمی ایفا کرد و حفظ این وحدت زمانی که در ستاد کل نیروهای مسلح بود جزو برنامه های اصلی او قرار داشت.
وی افزود: شهید صیاد شیرازی فردی مومن و باتقوا بود و روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته نیز روزه می گرفت و از خدا می خواست تا زمانی که زنده است با دشمنان دین اسلام مبارزه کند و در این راه به شهادت برسد که به آرزوی خود رسید و به جایگاه والایی دست یافت.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی نیز در این مراسم گفت: افرادی مانند شهید صیاد شیرازی درختهایی هستند که هرگز خزان ندارند و همیشه میوه می دهند.
وی افزود: شهادت در راه خدا ارزش فراوانی دارد و شهیدان در کنار انبیاء و علما جزو گروهی هستند که در روز قیامت با اجازه خداوند می توانند شفاعت کنند و شهید صیاد شیرازی با تقوا و اخلاص عملی که داشت به چنین جایگاه دست یافته است.
سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در سال 1323 در شهرستان درگز واقع در شمال خراسان رضوی متولد شد. وی هفتم مهر 1360 از سوی امام خمینی(ره) به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد و با هماهنگی کامل با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هدایت رشته عملیات بزرگ همچون طریق ‌القدس، فتح ‌المبین، بیت ‌المقدس و رمضان را بر عهده ‌داشت.
شهید صیاد شیرازی سال 1367 در عملیات مرصاد که مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران مورد هجوم منافقان قرار گرفته بود نیز و ضربات مهلکی بر پیکر مزدوران وارد کرد.
وی 16 فروردین 1378 مصادف با روز عید سعید غدیر مفتخر به دریافت درجه سرلشکری از فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و سرانجام سحرگاه 21 فروردین 1378 توسط عناصر نفافق به دیجه رفیع شهادت نایل آمد.
7507/1858**خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.