محمدرضا مهدیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: همه ساله در ایام پایانی سال قیمت ماهی افزایش می‌یافت اما در پایان سال 95 شاهد کاهش قیمت بودیم که علت آن ورود دلالان به بازار شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خراسان رضوی بیش از 9 هزار تن ماهی تولید شد اما با توجه به پایین آمدن قیمت خرید این کار از توجیه اقتصادی خارج شده و امکان دارد میزان تولید در سال 96 کاهش داشته باشد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: 2 راه برای تقویت تولید آبزیان در خراسان رضوی وجود دارد یکی اینکه مصرف افزایش داشته باشد و دیگری اینکه برای صادرات برنامه‌ریزی کرد.

مهدیزاده تأکید کرد: هم اکنون برای افزایش مصرف برنامه‌هایی توسط سازمان شیلات ایران در دست اقدام است اما برای صادرات باید بتوانیم استانداردهای تولید خود را به ذائقه مصرف‌کنندگان خارجی نزدیک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین موضوع فرآوری آبزیان باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا بتوان برای بهبود وضعیت صادرات اقدام کرد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین برای بالا بردن فرهنگ مصرف با همکاری شهرداری مشهد نمایشگاه عرضه آبزیان از 4 تا 8 اردیبهشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611666
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.