علیرضا مسلم روز دو شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس هم اینک 313 هزار نفر از جمعیت این شهرستانها با ثبت مشخصات در 'سامانه سیب' وزارت بهداشت مشمول خدمات پرونده های الکترونیک سلامت هستند.
وی ادامه داد: همچنین پارسال در قالب ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هشت پایگاه سلامت در شهرستانهای واقع در غرب خراسان رضوی بهسازی و نوسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: همچنین در این مدت پنج دستگاه آمبولانس اورژانس 115 برای ارائه خدماتی درمانی در مناطق شهری و روستایی خریداری و مستقر شد.
وی افزود: با توجه به رویکرد دولت در جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت ظرف چند ماه گذشته 9 طرح عمرانی، درمانی و بهداشتی شامل راه اندازی مرکز درمان ناباروری، غربالگری سرطان و ساختمان کلینک ویژه بیمارستان واسعی افتتاح شد و بلوکهای زایمانی بیمارستان شهیدان مبینی، ساختمان آموزشی اداری پردیس و نصب دستگاههای سی.تی.اسکن و ام. آر. آی پیشرفته در بیمارستان حشمتیه در مرحله نهایی است که امسال به بهره برداری می رسند.
مسلم ادامه داد: همچنین امسال چندین طرح بهداشتی درمانی همچون محل زیست پزشک، مرکز سلامت شهری و روستایی، پایگاه سلامت، مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت و یک آموزشگاه بهورزی در شهرستانهای غرب خراسان رضوی به بهره برداری می رسد. برای بهره برداری از این طرحها 270 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی گفت: همچنین پارسال 21 میلیارد ریال برای راه اندازی بخش روان و 15 میلیارد ریال برای بخش پزشکی هسته ای بیمارستان واسعی سبزوار هزینه شد که گام مهمی در ارائه خدمات درمانی به بیماران نیازمند بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: تکمیل و بهره برداری دانشکده های پزشکی و پیراپزشکی در مجتمع آموزشی پردیس این دانشگاه به وسعت 12هزار مترمربع و 150 میلیارد ریال اعتبار زمینه مناسب برای ارتقاء سطح آموزشی این دانشگاه را مهیا کرد.
وی ادامه داد: کسب مجوز رشته دستیار تخصصی اطفال در سال گذشته در این دانشگاه نیز گام مهمی در آموزش پزشکان متخصص است و هم اکنون تعدادی دانشجو در این رشته در حال تحصیل هستند.
او به فعالیت پنج پایگاه سلامت در مناطق حاشیه‌ نشین شهر سبزوار نیز اشاره و بیان کرد: اخیرا هم 2 طرح بهداشتی و درمانی در 2 منطقه توحیدشهر و میدان رسالت سبزوار با هزینه پنج میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که زمینه ارائه خدمات را برای 25 هزار نفر جمعیت در این مناطق فراهم کرد.
مسلم گفت: در مجموع 60 پزشک به صورت شبانه‌ روزی و نیمه‌ وقت در 37 مرکز بهداشتی و درمانی و 193 خانه بهداشت زیر ‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار فعالیت می‌کنند.
وی به فعالیت مراکز تخصصی رادیوتراپی، طب هسته ای مجهز به دستگاه تصویربرداری پیشرفته، جراحی قلب باز، پزشکی هسته ای و آنژیوگرافی و آنژیوپلاسی در سبزوار نیز اشاره و بیان کرد: همچنین با فعالیت پایگاه اورژانس هوایی سبزوار زمینه برای ارائه خدمات به بیماران در مناطق سختگذر فراهم شد. ظرف 2 سال گذشته با انجام 101 سورتی پرواز به 318 نفر بیمار و مصدوم خدمات ارائه شده است .
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 193 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7499/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.