سیدجواد حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکنون و در شرایط پسابرجام ایران می تواند به هر مقدار از سهم خود و به هر کشور که بخواهد نفت بفروشد.
وی ادامه داد: ایران در مقایسه با امارات، عربستان، روسیه و ونزوئلا تنها کشور صادر کننده نفت است که با وجود افت شدید قیمت نفت، تورم را تک رقمی کرده و رشد اقتصادی را به بالای 6 درصد ارتقاء داده است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین تا قبل از دولت تدبیر و امید هیچ دولتی در جمهوری اسلامی بعد از جنگ تحمیلی در آغاز به کار خود با تورم پیش از 23درصد روبرو نبوده است.
وی افزود: ایران بر اساس شاخص ادراک فساد در گزارش سالانه سازمان شفافیت بین المللی بدترین وضعیت را در سالهای 88 - 1387 داشت و رتبه 168 جهان را به خود اختصاص داده بود.
حسینی ادامه داد: تنها کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، میانمار، افغانستان و سومالی وضعیتشان از ما بدتر بوده اما با تدبیر دولت یازدهم این شاخص به رتبه 131 جهان بازگشت، کشور از وضعیت قرمز خارج شد و این شاخص دوباره به سالهای 83 و 84 بازگشت.
وی گفت: همچنین سهم ایران از تولید اوپک در دولت یازدهم به 12 درصد رسید و کشورمان به شرایط پیش از تحریم برگشت.

* افزایش ظرفیت صنایع دفاعی با تلاش دولت یازدهم
وی همچنین گفت: ظرفیت صنایع دفاعی ایران در حوزه جنگ افزار و تسلیحات در طول فعالیت دولت تدبیر و امید 45 برابر شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در سه سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید 1،4 برابر مجموع 10سال پیش از آغاز فعالیت آن سلاح راهبردی تولید شده است.
وی به تولید 15 برابری سلاح سبک در سال 95 اشاره و بیان کرد: 29 تیر سال 1394 شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه 2231 را لغو کرد.
حسینی ادامه داد: این قطعنامه پس از 9 سال از نخستین قطعنامه و 12 سال پس از آغاز مذاکرات هسته ای انجام شد و یک پیروزی بزرگ بدون جنگ در نظام بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.