علی رسولیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس اطلاعیه یازدهم بانک صادرات از امروز( 19فروردین ماه) تعیین تکلیف سپرده های تا سقف پنج میلیارد ریال مردم در این موسسه منحله آغاز شده و در روزهای آتی وضعیت این دسته از سپرده گذاران مشخص می شود.
وی عنوان کرد : با تعیین تکلیف این بخش فقط 122 حساب سپرده با مجموع رقم یک هزار و 300 میلیارد ریال دیگر باقی می ماند.
وی اظهار کرد: زمانی که این موسسه دچار مشکل و منحل اعلام شد 975 هزار سپرده گذار به با بیش از 34 هزار میلیارد ریال سپرده در این موسسه وجود داشت و امروز این مساله به سرانجام خود نزدیک می شود.
وی افزود : بر اساس برنامه ریزی انجام شده و اعلام بانک صادرات تعیین تکلیف سپرده های تا سقف پنج میلیارد ریال از امروز آغاز می شود و 122 مورد دیگر نیز تا پایان فروردین ماه به سرانجام می رسد و در عمل پرونده میزان بسته می شود.
وی گفت : در بیش از دو سال گذشته بالغ بر دو هزار ساعت کاری در قالب نشستهای مسئولان و مدیران بخش های مختلف در سطوح استانی و ملی اعم از استانداری، وزارت کشور، بانک مرکزی، بانک صادرات و کمیته اجرایی ستاد تدبیر استان انجام شد و به طور متوسط روزانه بخشی از وقت مدیران صرف حل و فصل مشکل این موسسه شد.
وی اضافه کرد : بانک صادرات در این زمینه همکاری بسیار مناسبی داشته و به زودی نیز بر اساس قول مسئولان آن اطلاعیه مربوط به مرحله نهایی نیز در سایت این بانک قرار خواهد گرفت.
رسولیان افزود: وضعیت اشتغال یک هزار نفر کارمند این موسسه منحله نیز در این مدت شخص و تعدادی بازنشسته شدند اما حدود 900 نفر آنان در بانک صادرات اشتغال مجدد یافتند.
موسسه میزان از دی ماه سال 93 در پی بروز شایعاتی مبنی بر ورشکستگی این مجموعه و هجوم گسترده سپرده گذاران به شعبه ها، دچار مشکل جدی شد که با توجه به تعداد سپرده گذاران موضوع از سوی مسئولان استان پیگیری شد و مسئولیت روشن شدن وضعیت سپرده گذاران و شرایط این موسسه منحله با موافقت بانک صادرات به آن واگذار شد.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.