آتشپاد دوم حسن جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع از 16 تا 18 فروردین جاری 319 عملیات مرتبط با زلزله توسط آتش نشانی در مشهد انجام شده است.
وی ادامه داد: 300 مورد از این تعداد مربوط به بازدید از ساختمانهای مسکونی و هفت مورد بازدید از اماکن تجاری در معرض خطر، سه مورد نشست چاه، 2 مورد تخریب بخشی از 2 عدد آجرپزی، ایمن سازی یک المان شهری در میدان امام حسین(ع)، بازدید از سه مورد آسانسور، ایمن سازی یک عدد ستون برق و 2 مورد رفع خطر احتمال گازگرفتگی در چادرهای اسکان اضطراری بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: ترک دیوار و سایر بخشهای ساختمان از عمده ترین موارد مربوط به ساختمانهای در معرض خطر بود که پس از بازدید آتش نشانان چنانچه ساختمانی نامقاوم تشخیص داده شود آن محل تخلیه و پلمب می شود.
وی افزود: از آنجا که تخلیه ساختمان ثبت نمی شود لذا آمار دقیقی از این میزان در روزهای گذشته موجود نیست ولی مواردی از تخلیه و پلمب ساختمانها وجود داشته است.
جعفری ادامه داد: در مجموع دیروز 18 فروردین 73 مورد عملیات توسط ماموران این سازمان در سطح کلانشهر مشهد انجام شد. 14 مورد از این تعداد آتش سوزی، 13 مورد حادثه و 46 مورد بازدید از ساختمانهای در معرض خطر ناشی از زلزله اخیر بود.
زلزله شش ریشتری پیش از ظهر چهارشنبه 16 فروردین جاری که کانون آن سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرق مشهد بود تاکنون حدود 300 پس لرزه داشته است. این زلزله به رغم یک جانباخته، 40 زخمی و خسارات در 68 روستای شهرستانهای مختلف خراسان رضوی، هیچگونه خسارتی در مشهد نداشت.
هزار و 300 آتش نشان درقالب 48 ایستگاه در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت می کنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.