جواد هاشمی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین زائران غیر ایرانی مسلمان شمار زائران عرب زبان در سال 95 کمتر از سالهای گذشته بود که علت آن موانعی است که دولتهای عربستان و بحرین برای ورود مردم آن کشورها به ایران ایجاد کرده اند.
وی بیان کرد: در مقابل طی سال گذشته ایجاد پرواز مستقیم بین عمان و مشهد باعث افزایش شمار زائران این کشور در حرم مطهر رضوی شد که امید است با ایجاد پروازهای مستقیم دیگر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد سایر زائران غیرایرانی نیز بتوانند به آستان قدس رضوی مشرف شوند.
وی اظهار کرد: همچنین در سال گذشته شمار افرادی که در حرم مطهر رضوی به دین اسلام مشرف شدند، حدود سه برابر افزایش داشت و تعداد آنها به 30 نفر رسید.
هاشمی نژاد گفت: علت حضور بیشتر مسافران غیرایرانی در حرم مطهر و گرایش آنان به اسلام به دلیل موج اسلام هراسی به ویژه شیعه هراسی است که توسط استکبار در جهان تبلیغ می شود و این موضوع افراد را نسبت به کشف حقایق و شناخت اسلام واقعی کنجکاو کرده است.
وی ادامه داد: آستان قدس تسهیلات ویژه ای برای این زائران در نظر گرفته و چهار رواق دارالرحمه، دارالمرحمه، غدیر و کوثر و صحن غدیر را به این زائران اختصاص داده و در طول سال برنامه های فرهنگی ویژه ای برای اردو، انگلیسی، آذری و عرب زبانان در نظر گرفته است.
وی زائران اردوزبان به ویژه از کشور پاکستان و جامعه اهل سنت شبه قاره هند را بیشترین زائران غیرایرانی دانست که در طول سال به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.
هاشمی نژاد تاکید کرد: آستان قدس برای تسهیل رفت و آمد زائران شبه قاره هند و پاکستانی ساخت زائرسرا در مرز بین ایران و پاکستان را در دستور کار قرار داده است تا این زائران در بدو ورود به کشور ایران با آسایش خاطر مسیر را طی کنند.
وی بیان کرد: در سال گذشته فضای بیشتری برای فعالیت های فرهنگی و حرم گردی ویژه زائران غیرایرانی و گردشگران خارجی در حرم مطهر رضوی فراهم شد و یک میلیون و 200 هزار محصول فرهنگی برای آنان تولید شد.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ارتباط آستان قدس رضوی با کشورهای خارجی از طریق فضای مجازی گسترش یافت و محصولات فرهنگی به مشتاقان اهل بیت (ع) به یکهزار مرکز فرهنگی در 150 کشور جهان ارسال شد.
7489/507
خبرنگار:میترا عبداللهی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.