علیرضا رشیدیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها در شهرستان های تربت جام، فریمان، مشهد و سرخس قرار دارند که میزان خسارت بیشتر آنها کمتر از 30 درصد است.
وی بیان کرد: بنیاد مسکن نقش محوری در بازسازی خانه های زلزله زده را برعهده دارد و مقرر شد از محل تسهیلات امسال طرح ویژه بازسازی و نوسازی مسکن روستایی این نهاد در خراسان رضوی، خانه های آسیب دیده نوسازی شوند.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه نوسازی خانه های روستایی از میانگین کشوری که 39 درصد است، عقب تر بوده و تاکنون 34 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان نوسازی شده است.
رشیدیان افزود: به همین منظور از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخواست شد سهمیه امسال خراسان رضوی برای نوسازی خانه های روستایی را تا 50 هزار واحد افزایش دهد.
استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین مقرر شد در فرآیند بازسازی خانه های روستایی در مناطق زلزله زده، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قیر لازم را برای خیابان کشی و آسفالت آنها در اختیار استان قرار دهد.
وی بیان کرد: طی جلسه ای که روز گذشته با معاونین وزارت راه و شهرسازی در مشهد انجام شد، بهسازی راه های روستایی در مناطق آسیب دیده از زلزله به سرعت در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به وجود گسلها در خراسان رضوی و اقلیم منطقه مقرر شد ملاحظات فنی و مهندسی در ساخت و سازها رعایت شود.
زلزله 16 فروردین ماه در چهار شهرستان خراسان رضوی یک کشته و 40 مصدوم برجای گذاشت و به 67 روستا آسیب زد.
7489/507
خبرنگار:میترا عبداللهی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.