علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در جریان بازدید از منطقه زلزله زده فریمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلفات جانی این زلزله یک نفر مربوط به روستای دو قلعه براشک در منطقه سفیدسنگ شهرستان فریمان بود و تعدادی هم مجروح شدند که به سرعت به آنها امدادرسانی شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حادثه در ساعات روز اتفاق افتاد میزان تلفات و خسارات به حداقل ممکن کاهش یافت و تخریب منازل و واحدهای مسکونی مردم هم محدود است.
استاندار خراسان ضوی گفت: با این حال در مرکز زلزله و روستاهای این محدوده با توجه به وجود ترک در واحدهای مسکونی امکان اسکان مردم در آنها وجود ندارد بنابراین هلال احمر زمینه اسکان اضطراری و تامین امکانات مورد نیاز آنان اعم از غذا، پتو و وسایل گرمایشی را فراهم کرده و برنامه ریزی در این زمینه در حال انجام است.
وی افزود: همچنین اردوگاه سفیدسنگ برای اسکان بخشی از این خانواده ها در صورت برودت هوا مهیا شده است.
رشیدیان ادامه داد: بنیاد مسکن هم برای برآورد خسارات در منطقه حضور یافته و امید است با تهیه طرحهای هادی روستایی و وامهای بلاعوض و قرض الحسنه نسبت به بازسازی خانه های آسیب دیده اقدام نماید.
وی گفت: بعد از وقوع زلزله کل منطقه فریمان که مرکز وقوع آن بود به صورت زمینی مورد بازدید قرار گرفت که عمده خسارت هم در این مناطق بوده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: روستاهای سایر شهرستانها به حد و اندازه فریمان خسارت ندیده و در عین حال گروههای امدادی به این مناطق اعزام شده و در حال ارزیابی خسارات هستند.
وی ادامه داد: دو روستا نیز در مرز شهرستانهای فریمان و تربت جام حدود 30 درصد خسارت دیده اند اما خسارت جانی نداشته اند و تعدادی مصدوم نیز داشته اند.
رشیدیان گفت: خدمات آب، برق و گاز هم در روستاهایی که دچار آسیب شده در دست اصلاح و بازسازی است ضمن آنکه همه اقدامات برای بازسازی آنها از امروز شروع شده است.
وی افزود: گروههای نیروی انتظامی نیز برای تامین امنیت به این مناطق اعزام شده اند و برای اقدامات تامینی مدارس شهرستانهای متاثر از زلزله هم تعطیل شد.
کانون زلزله 6 ریشتری امروز در خراسان رضوی که چند شهرستان از جمله مشهد را لرزاند شهر سفیدسنگ واقع در شهرستان فریمان در فاصله 100 کیلومتری جنوب مشهد بود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.