مجتبی بهاروند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط کشور به گونه ای است که علاوه بر اینکه جذب سرمایه گذار خارجی به شکل مناسب انجام نمی شود بلکه سرمایه گذار داخلی نیز نمی تواند در شرایط مناسب فعالیت های اقتصادی خود را انجام دهد.
وی با بیان اینکه توجه به حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالا در عرصه بین المللی می تواند شرایط صادرات کالا از کشور را بهبود بخشد اظهار کرد: ساختار اقتصادی کشور دارای اشکالات جدی است و به همین دلیل سرمایه گذاری به شکل مناسب انجام نمی شود و نمی تواند تاثیر مناسب بر تولید و اشتغال داشته باشد.
رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مشهد گفت: منابع مالی کافی برای ساخت برخی پروژه های بزرگ در کشور به ویژه در حوزه نفت و گاز وجود ندارد لذا باید شرایط مناسب برای حضور سرمایه گذار خارجی در این زمینه فراهم شود.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل جاده ای باید سالانه 250 هزار کامیون نوسازی شود اما به دلیل شرایط سختی که در ارائه تسهیلات وجود دارد این امر محقق نمی شود.
بهاروند اظهار کرد: هر کامیون 2 شغل مستقیم و 10 شغل غیر مستقیم به وجود می آورد و طی یک برنامه ریزی مناسب می توان سالیانه بیش از 500 هزار شغل در این حوزه به وجود آورد.
وی ادامه داد: توجه رهبر معظم انقلاب به افزایش تولید و اشتغال بسیار ارزشمند است و باید از این فرصت برای بهبود شرایط استفاده کرد.
وی با بیان اینکه باید شرایط تولید کالای دارای کیفیت مطلوب در داخل کشور فراهم گردد، گفت: حمایت از واحد های تولیدی که در دولت یازدهم به شکل بهتری انجام شده باید با شدت و قوت بیشتری در سال جاری ادامه یابد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: همچنین باید شرایط برای فعالیت بنگاه های بخش خصوصی فراهم شود و دولت زمینه فعالیت اقتصادی بخش خصوصی را در این زمینه بیش از گذشته فراهم کند.
وی اظهار کرد: تسهیلاتی که به تولید کنندگان ارائه می شود مناسب نیست و بهره های سنگین با ماهیت اصلی فعالیت اقتصادی مطابقت ندارد.
وی با اشاره به اینکه برای افزایش تولید و اشتغال باید شرایط مناسب در حوزه اخذ مالیات ایجاد شود گفت: مالیات باید به صورت همگانی و از همه واحدهای اقتصادی گرفته شود و تنها به واحدهای خاص محدود نباشد.
بهاروند با بیان اینکه بسیاری از واحدهای دولتی زیان ده هستند، افزود: بسیاری از منابع و اعتبارات دولتی صرف هزینه های حمایت از واحدهای اقتصادی دولتی می شود که نمی تواند در مقایسه با بخش خصوصی دستاورد های چندانی داشته باشد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.