محمد رحیم نوروزیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: برخی کشمش ها به خاطر بی توجهی عده ای به این نکته که انتخابات، میان خوب و خوب تر رخ می دهد.
فرماندار مشهد با بیان اینکه نباید فضای انتخابات دو قطبی شود، اظهار کرد: بدون شک در فضای دو قطبی نظام ضرر خواهد کرد و ما باید با مقابله با این فضا در جهت منافع نظام اسلامی گام برداریم.
وی تصریح کرد: صلاحیت همه افرادی که در انتخابات ثبت نام می کنند ازکانالهای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از اعلام نظر نهادهایی مانند دادگستری، ثبت احوال، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در هیات های اجرایی و نظارت، افراد صلاحیت داری که به تایید نهایی رسیده اند مشخص می شوند.
نوروزیان با تاکید بر نقش مساجد در ایام انتخابات خاطر نشان کرد: هیات امنای مساجد در انتخابات باید بدون در نظر گرفتن حزب و جناح افراد تایید صلاحیت شده، فرصت برابر تبلیغات را به همه آنها بدهند.
فرماندار مشهد ادامه داد: مردم نیز باید هشیار باشند که هر رای اثر خاص خود را دارد و باید از سر تکلیف از این حق خود دفاع کنند.
وی گفت: تحقق شعار اساسی انقلاب که استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است فقط با مراجعه به آرای مردم امکان پذیر است و افتخار نظام این است که به طور متوسط هر سال یک بار به آرای عمومی مراجعه می شود و مردم در مسائل کشور نقش چشمگیری دارند.
نوروزیان با اشاره به انتخابت شورای شهر نیز گفت: در مسئله شورا ها نباید نگاهی سیاسی داشت زیرا شوراها بر اساس اصل 100 قانون اساسی، نهادی فرهنگی، خدماتی و اجتماعی هستند و باید افراد متعهد و متخصص را برای آنها انتخاب کرد.
فرماندار مشهد اظهار کرد: در انتخابات شورای شهر مشهد که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 22 اردیبشهت برگزار می شود 950 نفر برای کسب 15 کرسی ثبت نام کرده اند و در مجموع در شهرها و بخش های مشهد، احمدآباد، رضویه و مرکزی 2 هزار و 500 نفر برای کسب یکهزار و 41 کرسی رقابت می کنند.
نوروزیان با بیان اینکه بالاترین گروه سنی کاندیدا برای حضور در شوراها 30 تا 35 است افزود: در میان کاندیدای روستائیان 10 درصد را بانوان و در شهرها 17 درصد را بانوان تشکیل می دهند.
وی پیرامون مسائل حاشیه کلانشهر مشهد خاطر نشان کرد: مشهد دارای حاشیه شهری است که هنوز با شرایط مطلوب فاصله دارد هرچند که دولت، سپاه، آستان قدس رضوی، شهرداری، نیروی انتظامی و موسسات خیریه زحمات زیادی برای این مناطق کشیده اند.
فرماندار مشهد همچنین با اشاره به فرارسیدن یوم الله 12فروردین گفت: جمهوری اسلامی در مبانی دینی ریشه دارد و به گفته مقام معظم رهبری یک حقیقت بسیط است و نمی توان دو کلمه جمهوری و اسلامی را از یکدیگر تفکیک کرد.
6012/7507خبرنگار: مصطفی نخعی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.