به گزارش ایرنا معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آیین گشایش این رستوران اظهار کرد: توجه به مسائل زیست محیطی در صنعت گردشگری پاک بیش از مسائل صرف اقتصادی می تواند مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه طرقبه شاندیز به عنوان یکی از شهرستان های موفق در عرصه گردشگری محسوب می شود.
سعید شیرکوند با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، افزود: باید برای تقویت صنعت گردشگری تلاش شود زیرا مزایا و کارایی های متنوع و متعددی در این صنعت وجود دارد.
وی افزود: صنعت به معنی مجموعه ای از فعالیت های مرتبط با هم است که همه ساز و کارها از تولید تا مصرف را در درون خود داشته و آنقدر ظرفیت داشته باشد که بتواند سودآور بوده و در راستای ایجاد اشتغال نقش ایفا کند و صنعت گردشگری به معنای واقعی باید در جهت تولید، اشتغال و درآمدزایی گام بردارد.
این مقام مسئول با اشاره به جایگاه سفر و تاکیدات قرآن بر سفر و گشت و گذار در زمین، بیان کرد: باید شرایط سفر ایجاد شود تا بتوان شاهد گسترش تاسیسات گردشگری در عرصه های مختلف و البته تحقق تولید و اشتغال بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مشهدالرضا (ع) قطب گردشگری حلال و مذهبی کشور و در اوج قله داشته های آن حرم رضوی است که کعبه دل همه علاقه مندان و ارادتمندان است.
حسین زارع صفت بیان کرد: در کنار این داشته ها و ظرفیت های استان، خراسان رضوی مجموعه ای از تنوع اقوام و داشته های فراوانی از حوزه فرهنگ تاریخ و تمدن است و با توجه به قدمت سفر و زیارت در مشهد به طور نسبی دارای تجربه و توان نسبی است.
وی افزود: خوشبختانه شهرستان طرقبه شاندیز علاوه بر ظرفیتهای متعدد از مزیت های حرفه ای برخوردار است و بستر مناسبی برای رشد این صنعت دارد که این ظرفیت ها با حضور همه بخش ها بخصوص بخش خصوصی فراهم شده و اجرای 13 طرح در دهکده شاندیز، بخشی از پروژه های متعدد گردشگری در این شهرستان است.
مدیرعامل شرکت عمرانی پاسارگاد، مجری طرح رستوران هوایی نیز گفت: این رستوران با 6.5 تن وزن طراحی شده و تا ارتفاع 40 متر بالا می رود و در یک نوبت یک ساعته امکان پذیرایی از 28 نفر، با 10 خدمه را دارد.
سعید صفری، هزینه ساخت این رستوران هوایی را 20 میلیارد ریال عنوان کرد که به صورت 100 درصدی توسط متخصصان داخلی طراحی و اجرا شده و افزود: گردشگران در طول دریافت خدمات در این رستوران بیمه می شوند و اجرای موسیقی در هوا و ارائه سرویس در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در این رستوران انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه مدت خدمات دهی در هر سرویس 45 دقیقه و هزینه پذیرایی هر فرد را 700 هزار ریال عنوان کرد و افزود: تلاش شده در این پروژه شاهد ارائه خدمات خوب و فراهم کردن خاطره ای خوش برای گردشگران باشیم.
3027/5132
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.